domingo, 8 de abril de 2018

Aniversarios (CCXXI) [Abril / April 1-8]

Todos los aniversarios de Abril aquí / All anniversaries for April here.
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El 1 de Abril es el cumple de

William Nichols, artista estadounidense nacido en 1942 en Chicago, Illinois.
Estudió en la Universidad de Chicago (1961-66); Escuela del Instituto de Arte de Chicago, Chicago, IL; Bachiller en Bellas Artes (1966); Universidad de Illinois, Urbana, IL; Máster en Bellas Artes (1968); y la Slade School of Art, University College, Londres, Inglaterra; trabajo de posgrado.
En las pinturas a gran escala de William Nichols, el espectador está inmerso en un jardín exuberantemente floreciente o en un bosque densamente arbolado. Es una mirada contemporánea al paisaje generada por las tradiciones estadounidenses de realismo. La superposición de esmaltes transparentes de Nichols crea un rico tapiz de color y texturas sensuales.

"Estanque poco profundo / Shallow Pond", óleo sobre lino / oil on linen, 72" x 84" x 2"

"... Utilizo el paisaje por lo que es capaz de generar: gran belleza, sensualidad y sentido del tiempo. He perseguido estas cualidades mirando el paisaje, de cerca, en lugar de una vista tradicional o un punto de vista distanciado. He intentado aumentar el peculiar sentido de intimidad que así se consigue a través de la gran escala de las obras, y manipulando la pintura de manera tal que imparte una conciencia sensual y táctil de la superficie a corta distancia ". W.N.

"Álamos / Aspens", óleo sobre lino / oil on linen, 78" x 66"

On April 1 is the birthday of

William Nichols, American artist born in 1942 in Chicago, Illinois.
He studied at the University of Chicago (1961-66); School of the Art Institute of Chicago, Chicago, IL; B.F.A. (1966); University of Illinois, Urbana, IL; M.F.A. (1968); and the Slade School of Art, University College, London, England; post­graduate work.
In William Nichols' large-scale paintings, the viewer is immersed within a lushly blooming garden or a densely wooded forest. It is a contemporary look at landscape generated out of American traditions of realism. Nichols' overlaying of transparent glazes creates a rich tapestry of sensuous color and texture.

"Fish Creek", óleo sobre lino / oil on linen, 53" x 66"

"...I use the landscape for what it is capable of generating; great beauty, sensuality and a sense of time. I have pursued these qualities through looking at landscape--close up as opposed to a traditional vista or distanced viewpoint. The peculiar sense of intimacy that this achieves, I have tried to heighten through the large scale of work and by handling the paint in a way that imparts a sensual and tactile awareness of surface at close range." W.N.

"Árboles caídos / Fallen Trees", óleo sobre lino / oil on linen, 54" x 78"


El 2 de Abril es el cumple de

Víctor Juan Cúnsolo, pintor ítaloargentino nacido en 1898 en Vittoria, Provincia de Siracusa, Italia, perteneciente a la "escuela de la Boca".
Su familia se radicó en Buenos Aires, Argentina en 1913. En 1918 inició sus estudios de pintura en la Academia de la Unione e Benevolenza y más tarde ingresó al taller «El Bermellón» donde pintaban Juan Del Prete, Víctor Pissarro, Salvador Calí y Guillermo Bottaro.

"Calle de La Boca ó Calle Magallanes / Street of La Boca or Magallanes Street"
Óleo sobre cartón / oil on cardboard, 70 x 80 cm., 1930
Museo Nacional de Bellas Artes (Buenos Aires, Argentina)

En 1924 presentó por primera vez sus obras en el salón de la Mutualidad de Bellas Artes y tres años después realiza su primera exposición individual. En 1933 viaja a Chilecito, La Rioja, donde permanece tres años, regresando a Buenos Aires en 1936. Expuso sus obras en certámenes municipales, provinciales y nacionales. Las temáticas principales son paisajes del barrio de La Boca, del puerto del Riachuelo y de la provincia de La Rioja.
Murió en 1937.

"Tarde gris / Grey Afternoon"
Óleo sobre madera terciada / oil on plywood, 69 x 80 cm., 1930. J.C.Naón & Cía

On April 2 is the birthday of

Víctor Juan Cúnsolo, Italian-Argentine painter born in 1898 in Vittoria, Province of Syracuse, Italy, belonging to the "School of La Boca".
His family settled in Buenos Aires, Argentina in 1913. In 1918 he began his painting studies at the Unione e Benevolenza Academy and later entered the "El Bermellón" workshop where Juan Del Prete, Víctor Pissarro, Salvador Calí and Guillermo Bottaro painted.

"Paisaje de Chilecito / Landscape of Chilecito"
Óleo sobre panel / oil on board, 50 x 70 cm., 1932. Blouin Art

In 1924 he presented his works for the first time in the Salon de la Mutualidad de Bellas Artes and three years later he made his first solo exhibition. In 1933 he traveled to Chilecito, La Rioja, where he stayed for three years, returning to Buenos Aires in 1936. He exhibited his works in municipal, provincial and national competitions. The main themes are landscapes of the neighborhood of La Boca, the port of Riachuelo and the province of La Rioja.
He died in 1937.

"El puerto / The Port", óleo sobre cartón / oil on cardboard, 71 x 80 cm., 1930. Mercado Libre

Víctor Cúnsolo en "El Hurgador" / in this blog[Recolección (LXI)]


El 3 de Abril es el cumple de

Roy Petley, pintor británico nacido en 1950 en Grantham, Lincolnshire.
Cuando tenía cinco años fue abandonado a la Escuela Woodlands cerca de Uckfield, Sussex. La escuela también funcionaba como un hogar para niños abandonados. Escapó de su entorno rudo y a menudo violento a través del arte, pintando y dibujando de forma autodidacta.
A los dieciséis años recibió una beca para estudiar arte en la Universidad de Brighton. Pero la atracción de Italia y de los antiguos maestros del arte del país, como Leonardo da Vinci y Miguel Ángel, fue demasiado. Después de un semestre en la Universidad de Brighton, hizo autostop hacia Italia, instalándose en Florencia donde se ganó la vida dibujando turistas que frecuentan los numerosos cafés de la ciudad, y estudiaba los clásicos en la Galería de los Uffizi y en el Palazzo Pitti. También fue en Florencia donde Petley tuvo la oportunidad de trabajar con las colecciones de grabados y dibujos de los antiguos maestros en el Gabinetto dei Disegni e Stampe de la Galería de los Uffizi.
Tenía tan sólo diecisiete años cuando regresó a Inglaterra en 1968. Al principio se dirigió a Belfast, Irlanda del Norte, donde la Bell Gallery brindó apoyo y aliento al joven artista. Pero después de un tiempo en Irlanda regresó a Londres y logró exhibir sus pinturas en las galerías de las tiendas de lujo de la ciudad, como Liberty's y Heal's. Para apoyar su arte, trabajó en el departamento de arte del Teatro Greenwich.

"Hacia Thurne, Norfolk / Toward Thurne, Norfolk"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 15,24 x 22,86 cm., 1974. Whyte's

A los 21 años dejó el mundo del teatro y comenzó a exhibir sus obras en la verja de Green Park en Londres. En los años '70 el perímetro del parque era el hogar de la mayoría de los artistas locales que luchaban por vender sus obras al público que pasaba. Con sus exposiciones de los domingos, las barandillas de Green Park fueron respetablemente llamadas "La muestra de arte al aire libre / The Open Air Art Show". Aunque esta tradición aún continúa, la barandilla ha sido ocupada por personas vendiendo regalos turísticos y pinturas hechas en China. Logró algo de éxito con los comerciantes de arte estadounidenses que se interesaron mucho por su trabajo.
Después de un encuentro casual con la Duquesa de Kent, un miembro del personal doméstico de la difunta Reina Madre vino a ver sus obras. Poco después de que William Tallon, el mayordomo de la difunta reina madre, regresara con el retrato de Petley del príncipe Carlos, el pintor fue convocado a palacio. Así comenzó la larga amistad del artista con la realeza británica. Las exposiciones se sucedieron en Londres y Dublín, y en lugares tan lejanos como Dallas, Texas y la isla de Barbados.

"Barrido de la costa de Suffolk / Suffolk Coast Swept", óleo sobre panel / oil on board, 55 x 80 cm. Dreweatts

On April 3 is the birthday of

Roy Petley, British painter born in 1950 in Grantham, Lincolnshire.
When he was five, Petley was abandoned to the Woodlands School near Uckfield, Sussex. The school also doubled as a home for abandoned children. He escaped his rough and often violent surroundings through art, teaching himself how to paint and draw.
At the age of sixteen, he received a scholarship to study art at Brighton University. But the pull of Italy and the country's old masters of art such as Leonardo da Vinci and Michelangelo proved too much. After a semester at Brighton University, he hitchhiked to Italy, settling in Florence where he eked out a living by drawing tourists who frequent the numerous cafes of the city, and studied the classics at the Uffizi Gallery and Palazzo Pitti. It was also in Florence that Petley had the chance to work with the collections of old master prints and drawings of the Gabinetto dei Disegni e Stampe of the Uffizi Gallery.
Petley was only seventeen when he returned to England in 1968. At first, he headed for Belfast, Northern Ireland where the Bell Gallery provided support and encouragement for the young artist. But after some time in Ireland, Petley returned to London and succeeded in exhibiting his paintings in the galleries of the city's high-end shops, such as Liberty's and Heal's. To support his art, he worked in the art department of the Greenwich Theatre.

"Construyendo castillos de arena / Building Sandcastles"
Óleo sobre panel / oil on board, 31 x 46 cm. Wooley & Wallis

By the age of 21, Petley left the theatre world altogether and began exhibiting his works on the railings of Green Park in London. In the 70s, the perimeter of the park was home to mostly struggling local artists selling their works to the passing public. Exhibiting on Sundays, the Green Park railings were then respectably called "The Open Air Art Show". Though this tradition still continues, railings has since been occupied by individuals peddling tourist gifts and paintings made in China. He achieved minor success with American art dealers who took great interest in his work.
Following a chance encounter with The Duchess of Kent, a member of the late Queen Mother's household staff came to look at his works. Soon after William Tallon, the late Queen Mother's steward, returned to her with Petley's portrait study of Prince Charles, Petley was summoned to the Palace. Thus began the artist's long-standing friendship with the British Royals. Exhibitions ensued in London and Dublin, and in places as far away as Dallas, Texas and the island of Barbados.

"Vista de barcazas en / View of Barges on the Orwell, Suffolk"
Óleo sobre masonita / oil on masonite, 60,96 x 91,44 cm. Blouin Art


El 4 de Abril es el cumple de

Italo Mus, pintor italiano nacido en Chaméran, en 1892, en el municipio de Châtillon, Francia.
Su padre Eugène Mus fue un escultor de Torgnon. Su primera formación artística tuvo lugar en el taller de su padre donde aprendió el tallado en madera. En 1909, recomendado por Lorenzo Delleani, se matriculó en la Academia de Bellas Artes de Turín y siguió el curso de pintura y dibujo. Alluí sus profesores incluyeron a Giacomo Grosso, Paolo Gaidano, Luigi Onetti y Marchisio, artistas todos ellos fieles a la tradición impresionista, y que le enseñaron los fundamentos del arte.
En 1910 el Centro Internacional de Bellas Artes de Roma reunió a algunos de los pintores más conocidos de la época, como Chagall, Raoul Dufy, Jean Cocteau y Picasso. Esta fue la ocasión en que el joven Mus ganó reconocimiento nacional, siendo galardonado con el primer premio en el Salón de Jóvenes Pintores.
Aunque muy comprometido con su valle natal de Aosta, Mus pasó períodos cortos en 1913 trabajando en proyectos de restauración y frescos, primero en Lyon y luego en Lausana y en Friesch, cerca de Brig en Suiza, en el cantón de Valais. Participó en la Primera Guerra Mundial.

"Pastore con gregge al limitare del paese / Pastor con rebaño en el borde del pueblo /
Shepherd With Flock on the Edge of the Village"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 60 x 80 cm., 1933. Blouin Art

En 1932 Mus fue responsable del monumento de guerra de Saint-Vincent. La obra, modelada en arcilla y luego fundida en bronce en Milán, era un soldado alpino sosteniendo un arma en la mano y con un camarada caído sobre sus rodillas. No queda ningún rastro de este monumento: fue derretido en 1940 cuando su metal era necesario para el esfuerzo de la guerra.
En 1938 el crítico de arte Guido Marangoni vio las obras de Mus en su estudio y se impresionó lo suficiente como para escribir un artículo en el periódico de arte Perseo, describiéndolo como un "pintor de gran talento". Durante un tiempo trabajó en su estudio en Saint-Vincent con Filippo De Pisis. En 1956 algunas de sus pinturas se exhibieron en Nueva York y Buenos Aires.
A mediados de la década de 1960, cuando todavía estaba activo, fue víctima de una enfermedad grave que le impidió seguir trabajando.
Murió en 1967.

"Paessagio / Paisaje / Landscape", 50 x 60 cm. Blouin Art

On April 4 is the birthday of

Italo Mus, Italian painter born in Chaméran, in 1892, in the municipality of Châtillon, France.
His father Eugène Mus was a sculptor from Torgnon. His earliest artistic training took place in his father's workshop where he learn woodcarving. In 1909, recommended by Lorenzo Delleani, he enrolled at the Academy of Fine Arts in Turin and followed the course of painting and drawing. Here his teachers included Giacomo Grosso, Paolo Gaidano, Luigi Onetti and Marchisio: artists faithful to the impressionist tradition, and who taught him the basics of art.
In 1910, the International Center for the Fine Arts in Rome assembled some of the best known painters of the time, including Chagall, Raoul Dufy, Jean Cocteau and Picasso. This was the occasion when the young Mus first gained national recognition, being awarded first prize in the Young Painters’ Salon.
Although very committed to his native Aosta Valley, Mus spent short periods in 1913 working on fresco and restoration projects: first in Lyon and then in Lausanne and in Friesch near Brig in the Swiss the canton of Valais. He took part in the First World War.

"Donna che lavora in stalla / Mujer trabajando en el establo /
Woman at Work at the Stable"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 70 x 100 cm., 1936. Blouin Art

In 1932 Mus was responsible for the Saint-Vincent war memorial. The work, modelled in clay and then cast in bronze in Milan, was of an Alpino holding a weapon in his hand and with a fallen comrade across his knees. No trace of this monument remains: it was melted down in 1940 when its metal was needed for the war effort.
In 1938 the art critic Guido Marangoni saw Mus’s works in his studio and was impressed enough to write an article in the art journal Perseo, describing him as a “highly talented painter.” For a time he worked in his studio at Saint-Vincent with Filippo De Pisis. In 1956 some of his paintings were shown in New York City and Buenos Aires.
In the mid-1960s, while still active, he fell victim to a serious disease which prevented him from continuing to work.
He died in 1967.

"Intorno al fuoco / Alrededor del fuego / Around the Fire"
Óleo sobre madera contrachapada / oil on plywood, 30 x 45 cm. Blouin Art


El 5 de Abril es el cumple de

Jan van Kessel el Viejo o Jan van Kessel (I) (bautizado el 5 de abril de 1626), pintor flamenco activo en Amberes a mediados del siglo XVII. Fue un artista versátil que practicó en muchos géneros incluyendo estudios de insectos, bodegones florales, marinas, paisajes fluviales, paisajes paradisíacos, composiciones alegóricas, escenas con animales y escenas de género. Vástago de la familia Brueghel, muchos de sus descendientes se inspiraron en el trabajo de su abuelo Jan Brueghel el Viejo, así como en la generación anterior de pintores flamencos, como Daniel Seghers, Joris Hoefnagel y Frans Snyders.
A la edad de tan solo 9 años, Jan van Kessel fue enviado a estudiar con el pintor de temas históricos Simon de Vos. Luego se formó con miembros de la familia que eran artistas. Fue alumno de su padre y su tío Jan Brueghel el Joven. En 1644 se convirtió en miembro del Gremio de San Lucas de Amberes, donde fue registrado como un "blomschilder" (pintor de flores). Jan van Kessel tuvo éxito financiero ya que sus obras alcanzaron precios altos.
Murió en 1679.

"Vergezicht met valkenjacht / Panorama con halconeros / Panorama with Falconers"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 79,5 x 65,5 cm., 1665-70
Museum Boijmans van Beuningen (Rotterdam, Holanda / Netherlands)

Las obras fechadas de Jan van Kessel el Viejo oscilan entre 1648 y 1676. La atribución de obras a Jan van Kessel el Viejo ha sido difícil debido a la confusión con otros artistas con un nombre similar, todos activos al mismo tiempo. Además de su hijo Jan, había otro pintor de Amberes con el nombre de Jan van Kessel (conocido como "el otro" Jan van Kessel) que pintó naturalezas muertas, mientras que en Ámsterdam había un Jan van Kessel conocido como pintor de paisajes. Para complicar las cosas aún más, a pesar de que generalmente se lo conoce como Jan van Kessel, ya que tenía un tío que también llamaba a Jan van Kessel, a veces se lo conoce como Jan van Kessel II y a su hijo Jan van Kessel the Younger como Jan van Kessel III. Otro problema para las atribuciones ha sido el hecho de que Jan van Kessel el Viejo utilizó dos estilos diferentes de firma en sus obras. Utilizó una firma cursiva y más decorativa para formatos más grandes, lo que habría sido difícil de leer en una pintura más pequeña. Esta práctica llevó a la suposición errónea de que las obras habían sido realizadas por dos pintores diferentes.

"Mercado de frutas y vegetales con una joven frutera /
Fruit and Vegetable Market with a Young Fruit Seller"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 120 x 170 cm. 1650-60
Statens Museum for Kunst (Copenhague, Dinamarca / Copenhagen, Denmark)

On April 5 is the birthday of

Jan van Kessel the Elder or Jan van Kessel (I) (baptized 5 April 1626), Flemish painter active in Antwerp in the mid 17the century. A versatile artist he practised in many genres including studies of insects, floral still lifes, marines, river landscapes, paradise landscapes, allegorical compositions, scenes with animals and genre scenes. A scion of the Brueghel family many of his subjects took inspiration of the work of his grandfather Jan Brueghel the Elder as well as from the earlier generation of Flemish painters such as Daniel Seghers, Joris Hoefnagel and Frans Snyders.
At the age of only 9, Jan van Kessel was sent to study with the history painter Simon de Vos. He further trained with family members who were artists. He was a pupil of his father and his uncle Jan Brueghel the Younger. In 1644 he became a member of the Antwerp Guild of Saint Luke where he was recorded as a "blomschilder" (flower painter). Jan van Kessel was financially successful as his works commanded high prices.
He died in 1679.

"Bodegón con melocotones, ciruelas, uvas y limones, con un cangrejo, una langosta y un vaso romer, sobre una mesa parcialmente drapeada /
Still Lilfe of Peaches, Plums, Grapes and a Lemon, With a Crab, a Lobster, and a Glass Roemer, on a Partil Draped Table"
Óleo sobre panel de roble / oil on oak panel, 32,9 x 51 cm., 1653. Sotheby's

Jan van Kessel the Elder's dated works range from 1648 to 1676. Attribution of work to Jan van Kessel the Elder has been difficult due to confusion with other artists with a similar name all active around the same time. In addition to his son Jan, there was another Antwerp painter with the name Jan van Kessel (referred to as 'the other' Jan van Kessel) who painted still lifes, while in Amsterdam there was a Jan van Kessel known as a landscape painter. To complicate things further, while he is usually referred to as Jan van Kessel I since he had an uncle also called Jan van Kessel he is sometimes referred to as Jan van Kessel II and his son Jan van Kessel the Younger as Jan van Kessel III. Another problem for attributions has been the fact that Jan van Kessel the Elder used two different styles of signature on his work. He used a cursive, more decorative signature for larger formats, which would have been difficult to read in a smaller painting. This practice lead to the erroneous assumption that these works were made by two different painters.

"Un macaón (Papilio machaon), una vanesa (Vanessa atalanta) y otros insectos con conchas y un puñado de borrajas (Borago officinalis) /
A Swallowtail (Papilio machaon), a Red Admiral (Vanessa atalanta) and other Insects with shells and a sprig of borage (Borago officinalis)"
Óleo sobre cobre / oil on copper, 15,9 x 23,5 cm. Sotheby's

Jan van Kessel El Viejo en "El Hurgador" / Jan van Kessel the Elder in this blog[Recolección (XX)]


El 6 de Abril es el cumple de

Wilhelm von Kobell, pintor, grabador y maestro alemán nacido en 1766 en Mannheim.
Wilhelm recibió sus primeras lecciones de su padre Ferdinand Kobell, un pintor de paisajes que citaba a Claude Lorrain como su influencia, y a su tío, Franz Kobell. Recibió formación adicional de Franz Anton von Leydendorf y Egid Verhelst en el arte del grabado, en la Zeichnungsakademie en Mannheim. Estudió las obras de las galerías de Mannheim y Düsseldorf, especialmente las de Wouvermann, que también copió. Durante este tiempo practicó varios estilos, incluyendo la pintura holandesa del siglo XVII y el arte inglés del siglo XVIII.

"Die Belagerung von Cosel / El sitio de Cosel / The Siege of Cozel"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 202 x 305,5 cm., 1808.
Neue Pinakothek (Múnich, Alemania / München, Germany)

Sus primeras pinturas fueron paisajes, escenas de género rural y piezas de animales, de las cuales las galerías de Bamberg, Weimar, Mannheim, Karlsruhe, Berlín, Darmstadt, Frankfort y Wiesbaden contienen bellos ejemplares. A lo largo de su vida Kobell viajó a Inglaterra, Francia e Italia, pero finalmente basó su estilo en el arte holandés. Se ganó una reputación a través del trabajo inteligente en escenas de batalla y caballos, así como también por sus grabados muy finos y sus especialmente finas aguatintas a partir de obras de Wouverman, Berchem, Roos, Ruysdael y otros, en los que reprodujo el estilo peculiar de cada maestro con éxito poco común. Sus piezas de batalla contienen muchos retratos de famosos contemporáneos.
Murió en 1853.

"Viehmarkt vor der Stadt Konstanz am Bodensee / 
Mercado de ganado frente a la ciudad de Konstanz en el lago de Constanza /
Livestock market in front of the city of Konstanz on Lake Constance"
Acuarela sobre lápiz, en papel blanco, perfilado con tinta negra, montado sobre cartón /
Watercolor over pencil on white paper, edged with black ink, mounted on cardboard
52,5 x 72 cm., 1820. Albertina (Viena / Vienna, Austria). GAP

On April 6 is the birthday of

Wilhelm von Kobell, German painter, printmaker and teacher born in 1766 in Mannheim.
Wilhelm's initial lessons were supplied by his father Ferdinand Kobell, a landscape painter who cited Claude Lorrain as his influence, and his uncle, Franz Kobell. He received further training under Franz Anton von Leydendorf and Egid Verhelst in the art of engraving at the Zeichnungsakademie in Mannheim. He studied the works in the galleries of Mannheim and Düsseldorf, especially those of Wouvermann, which he copied. During this time he practiced various styles, including 17th-century Dutch painting and 18th-century English art.

"Reiter vor / Jinete frente a / Rider in front of Schondorf am Ammersee"
Acuarela sobre cartón fino, laminado sobre papel /
watercolor on thin cardboard, laminated on paper, 17,3 x 21,7 cm., c.1820-30. Wikimedia Commons

His early paintings were landscapes, rural genre scenes, and animal pieces, of which the galleries of Bamberg, Weimar, Mannheim, Karlsruhe, Berlin, Darmstadt, Frankfort, and Wiesbaden contain fine specimens. Throughout his life Kobell traveled to England, France and Italy but ultimately based his style on Dutch art. He gained a reputation through clever work on battle scenes and horses, as well as his very fine etchings and his especially fine aquatint engravings after Wouverman, Berchem, Roos, Ruysdael, and others, in which he reproduced the peculiar style of each master with uncommon success. His battle pieces contain many portraits of famous contemporaries.
He died in 1853.

"Eroberung der Festung Brieg 1809 / Conquista de la fortaleza Brieg, 1809 /
Conquest of the fortress Brieg 1809"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 208 x 325,5 cm., 1810
Residenz München (Residenzmuseum) (Múnich, Alemania / Germany). Wikimedia Commons


El 7 de Abril es el cumple de

Christian Adam Landenberger, pintor impresionista alemán y profesor en la Academia Estatal de Bellas Artes de Stuttgart. Nació en 1862 en Ebingen, y es especialmente conocido por sus paisajes.
Fue el segundo en una familia de nueve hijos. Sus padres operaban un negocio de transporte. Comenzó sus estudios de arte en la Royal Art School de Stuttgart en 1879. De 1883 a 1887 estudió en la Academia de Bellas Artes de Munich, donde se expuso por primera vez a las nuevas ideas en arte que circulaban allí. En 1890 realizó su primera muestra pública en la Exposición Internacional de Arte de Múnich en Glaspalast, y dos años más tarde se convirtió en uno de los miembros fundadores de la Secesión de Munich. Expuso regularmente hasta 1916. En 1895 comenzó una escuela privada de arte y enseñó dibujo en la Asociación de Mujeres Artistas de Munich desde 1899 hasta 1905. En ese momento se convirtió en profesor en la Academia Estatal de Bellas Artes en Stuttgart.

"Weite Sommerlandschaft / Amplio paisaje de verano / Wide Summer Landscape"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 50 x 70 cm., 1911. Wikimedia Commons

Al principio creó lienzos realistas utilizando una paleta oscura. Después de 1890 utilizó colores más brillantes con efectos de luz y pinceladas amplias. Se considera que fue uno de los pioneros de la pintura alemana al aire libre. De 1893 a 1915 trabajó en una serie temática de pinturas que llamó "Muchachos bañándose". Sus paisajes los realizó en Noruega, a lo largo de la costa marítima holandesa y en el sur de Alemania. Después de 1919 comenzó a producir aguafuertes de naturaleza religiosa.
Murió en 1927.
"Sommerabend am See / Tarde de verano en el lago / Summer's evening at the lake (Boys taking a bath)"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 115 x 141 cm., 1904
Neue Pinakothek (Múnich, Alemania / München, Germany). Wikimedia Commons

On April 7 is the birthday of

Christian Adam Landenberger, German Impressionist painter and a Professor at the State Academy of Fine Arts, Stuttgart. He was born in 1862 in Ebingen, and is especially known for his landscapes.
He was the second in a family of nine children. His parents operated a haulage business. He began his art studies at the Royal Art School of Stuttgart in 1879. From 1883 to 1887, he studied at the Academy of Fine Arts Munich, where he had his first exposure to the new ideas in art that were circulating there. In 1890, he had his first public display at the Munich International Art Exhibition in the Glaspalast and, two years later, became one of the founding members of the Munich Secession. He exhibited regularly until 1916. In 1895, he started a private art school and taught drawing at the Munich Association of Women Artists from 1899 to 1905. At that time, he became a Professor at the State Academy of Fine Arts in Stuttgart.

"Haremsszene / Escena en un harén / Scene in a Harem"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 108 x 101 cm., 1913. Lempertz

At first, he created realistic canvases using a dark palette. After 1890, he used brighter colors with lighting effects and broad brushstrokes. He is considered to have been one of the pioneers of German plein-air painting. From 1893 to 1915, he worked on a themed series of paintings he called "Bathing Boys". His landscapes were accomplished in Norway and along the Dutch sea coast as well as in Southern Germany. After 1919, he began to produce etchings of a religious nature.
He died in 1927.

"Betendes Mädchens / Niña rezando / Praying Girl"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 71 x 57 cm., 1911. Ketterer Kunst


Hoy, 8 de Abril, es el cumple de

Christopher Orr, artista y grabador inglés nacido en 1943 en Islington, Londres, que ha expuesto en todo el mundo y ha publicado más de 400 copias de edición limitada en litografía, grabado y serigrafía.
Después de estudiar en Ravensbourne y Hornsey Schools of Art, se graduó en el Royal College of Art en 1967 con una maestría en grabado. Fue nombrado miembro del Royal College of Art en 1985, miembro de la Royal Society of Painter Printmakers en 1988, elegido Royal Academician en 1995 y nombrado profesor de grabado en The Royal College of Art 1998. Combinando su trabajo como artista a tiempo completo con la docencia, también ha enseñado en el Cardiff College of Art, Central St Martins, Londres, y en el Royal College of Art, Londres.

"Una vista de Delft / A View of Delft"
Dibujo y acuarela / drawing and watercolour, 24" x 36". Fosse Gallery

Su obra se describe mejor con sus propias palabras: "Durante mis treinta y nueve años como artista, he sido puesto en varios casilleros, como 'inglés por antonomasia' o el 'Hogarth de los últimos días'. ¿Pero son razonables estos epítetos? Las imágenes están compuestas de metáforas, referencias, alusiones, chistes y descripciones bien mezcladas. ¿Se refiere a una confusión típicamente inglesa? La tradición de la excentricidad gráfica (Heath Robinson, Donald McGill, Steve Bell y otros) es suficientemente buena, y estoy feliz de reconocer muchas influencias en esta área".
Orr ha tenido muchas muestras individuales a nivel internacional, incluyendo Gran Bretaña, Francia, Estados Unidos, Australia, Japón y China.

"Camino a Damasco, una fantasía londinense basada en la obra de Wenceslao Hollar y otros /
On the road to Damascus a London fantasy based on the work of Wencesalas Hollar and others"
Punta seca / drypoint, 76 x 110 cm., 2012. Ed.20. Coningsby Gallery

Today April 8 is the birthday of

Christopher Orr, English artist and printmaker born in 1943 in Islington, London, who has exhibited worldwide and published over 400 limited edition prints in lithography, etching and silkscreen.
After studying at Ravensbourne and Hornsey Schools of Art, he graduated from the Royal College of Art in 1967 with an MA in printmaking. He was made a fellow of the Royal College of Art in 1985, a fellow of the Royal Society of Painter Printmakers in 1988, elected Royal Academician in 1995 and appointed professor of printmaking at The Royal College of Art 1998. Combining his work as a full-time artist with teaching, he has also taught at Cardiff College of Art, Central St Martins, London, and at the Royal College of Art, London.

"Desde Walkie Scorchi a Tower Bridge / From Walkie Scorchie to Tower Bridge"
Dibujo / drawing, 90 x 135 cm., 2015. Coningsby Gallery

His work is best described in his own words "During my thirty nine years as an artist I have been put in various pigeon-holes, such as 'quintessential English' or a 'latter-day Hogarth'. But are these epithets reasonable? My pictures are composed of well-mixed metaphors, references, allusions jokes and descriptions. Does 'Chris Orr-like' refer to a typically English muddle? The tradition of graphic eccentricity (Heath Robinson, Donald McGill, Steve Bell et al.) is fair enough, I am happy to acknowledge many influences in this area."
Orr has had many one-man shows internationally, including Britain, France, America, Australia, Japan and China.

"Pintando y grabando Tower Bridge / Painting and Engraving Tower Bridge"
Grabado / engraving, 76 x 108 cm. Ed.20. Coningsby Gallery

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