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sábado, 24 de agosto de 2019

Aniversarios Fotografía / Anniversaries Photography (CCLI) [Agosto / August 8-10]

Todos los aniversarios de Agosto aquí / All anniversaries for August here.
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El 8 de Agosto es el cumple de

Errol Stanley Sawyer, fotógrafo estadounidense nacido en 1943 en Miami, Florida, que actualmente vive y trabaja en Ámsterdam, Holanda.
En 1950 Sawyer se mudó con su madre y su hermana Wanda de Miami a Harlem, Nueva York, y tres años después al Bronx. En 1961 se graduó en la Escuela Secundaria James Monroe. De 1962 a 1966 estudió historia y ciencias políticas en la Universidad de Nueva York. Cerca de Greenwich Village se vio expuesto a otro mundo de arte y cultura, y al ajedrez, que ha seguido siendo una pasión para él. Según Sawyer el Festival de Woodstock, en 1969, tuvo un gran impacto en su carrera. En la década de 1960 era un habitual del club Max's Kansas City de Mickey Ruskin, donde conoció a Jimi Hendrix, Robert Rauschenberg, Larry Rivers, Claes Oldenburg, Andy Warhol y Diane Arbus. Arbus lo retrataría más tarde en su estudio.

"Sin título / Untitled", gelatinobromuro de plata / gelatin silver print, 27,9 x 35,3 cm., 1997
Tate Gallery (Londres, Reino Unido / London, UK)

En 1968 encontró su vocación como fotógrafo mientras viajaba por Colombia, Ecuador y Perú. Su primera cámara fue una Kowa. Su primer trabajo profesional fue en 1971 en Londres. Sawyer ha citado a los fotógrafos James Moore, Bill Silano, Richard Avedon y Gosta Peterson como sus influencias.
A principios de los años '70 vivía y trabajaba en París y Londres. Sus fotografías fueron publicadas en revistas como Dépêche Mode, Elle y French Vogue. Fotografió en París al pintor afroamericano Beauford Delaney y a las actrices estadounidenses Patti D'Arbanville, Jessica Lange y Maria Schneider. En 1973 descubrió a la modelo estadounidense Christie Brinkley, tomó sus primeras fotos de modelaje y convenció a John Casablancas para que la aceptara en Elite Model Management en París.
En 1978 regresó a Nueva York y trabajó para revistas como New York Magazine, Working Women y US Vogue. Hizo campañas de belleza, y al mismo tiempo continuó con su fotografía callejera.

"Poder / Power", gelatinobromuro de plata / gelatin silver print, 20" x 16". Saatchi

Desde 1984 ha trabajado en proyectos comerciales y ha realizado proyectos de belleza multicultural para L'Oréal y Vis-A-Vis Magazine. Sin embargo la mayor parte de su tiempo lo dedica a la fotografía documental y artística, principalmente a la fotografía en blanco y negro en las calles de Nueva York, París y Ámsterdam. Sus fotos artísticas han sido publicadas en The Sun (revista), ZoneZero de Pedro Meyer, PF Magazine, y Filosofie Magazine en los Países Bajos.
Desde 2006 hasta 2010 fue profesor invitado de fotografía en la Universidad Técnica de Delft en Holanda.
En 2010 se publicó su libro de fotos City Mosaic.

* Errol Sawyer murió el 24 de diciembre de 2020

"Sin título / Untitled", gelatinobromuro de plata / gelatin silver print, 35,3 x 27,9 cm., 1997
Tate Gallery (Londres, Reino Unido / London, UK)

On August 8 is the birthday of

Errol Stanley Sawyer, American photographer born in 1943 in Miami, Florida, who currently lives and works in Amsterdam, the Netherlands.
In 1950, Sawyer moved with his mother and sister Wanda from Miami to Harlem, New York City, and three years later to the Bronx. In 1961, he graduated from James Monroe High School. From 1962–1966, he studied history and political science at New York University. Nearby Greenwich Village exposed him to another world of art and culture, and to chess, which has remained a passion for him. According to Sawyer, the Woodstock Festival, in 1969, had a big impact on his career path. He was in the 1960s a regular at Mickey Ruskin's club Max's Kansas City, where he met Jimi Hendrix, Robert Rauschenberg, Larry Rivers, Claes Oldenburg, Andy Warhol, and Diane Arbus. Arbus would later make a portrait of him in her studio.

"Beauford Delaney", Rue Guilleminot, Francia / France, 1973 © Errol Sawyer. Les Amis de Beauford Delaney

Beauford Delaney en "El Hurgador" / in this blog[Aniversarios (CIV)]

In 1968, Sawyer found his vocation as a photographer while traveling in Colombia, Ecuador, and Peru. His first camera was a Kowa. His first professional job came in 1971 in London. Sawyer has cited photographers James Moore, Bill Silano, Richard Avedon, and Gosta Peterson as influences.
In the early 1970s, Sawyer lived and worked in Paris and London. His photographs were published in magazines such as Dépêche Mode, Elle, and French Vogue. He photographed the African-American painter Beauford Delaney and the American actresses Patti D'Arbanville, Jessica Lange, and Maria Schneider in Paris. In 1973, he discovered the American model Christie Brinkley, took her first modeling photos and convinced John Casablancas to accept her at Elite Model Management in Paris.
In 1978, Sawyer returned to New York and worked for magazines such as New York Magazine, Working Women and US Vogue. He did beauty campaigns, and at the same time he continued his street photography.

"Hombre alimentando a un pájaro / Man Feeding Bird"
Jardines de Luxemburgo, París, Francia / Jardin du Luxemburg, Paris, France
Gelatinobromuro de plata / gelatin silver print, 16" x 20". Saatchi

Since 1984, Sawyer has worked on commercial assignments and has done multicultural beauty projects for L'Oréal and Vis-A-Vis Magazine. However, most of his time is spent on documentary and fine art photography, primarily black and white photographs in the streets of New York, Paris, and Amsterdam. His fine art pictures have been published in The Sun (magazine), ZoneZero of Pedro Meyer, PF Magazine, and Filosofie Magazine in the Netherlands.
From 2006 until 2010, Sawyer was a guest professor of photography at Technical University Delft in the Netherlands.
In 2010, his photo book City Mosaic was published.

* Errol Sawyer died on December 24th, 2020

"Sin título / Untitled", gelatinobromuro de plata / gelatin silver print, 35,3 x 27,9 cm., 1997
Tate Gallery (Londres, Reino Unido / London, UK)


El 9 de Agosto es el cumple de

Aaron Chang, fotógrafo estadounidense nacido en 1956 en Tucson, Arizona, especializado en surf y fotografía oceánica. Pasó 25 años como fotógrafo senior en Surfing Magazine. Fue uno de los primeros fotógrafos en practicar el acto de fotografiar olas con un objetivo de gran angular desde el agua.
Más tarde se centró en la fotografía artística. Es dueño de dos galerías de arte que muestran su trabajo en San Diego y Solana Beach, California. Chang vive en Carlsbad, California.

"Green Waimea", toma al finalizar la tarde en / shot in the late afternoon on Oahu. facebook

El padre de Aaron, un profesor de matemáticas, le introdujo a la fotografía a los 9 años cuando le regaló una cámara Bellows. La familia se mudó a Imperial Beach, una región de San Diego, California, cuando él tenía 11 años. En la escuela secundaria nadó competitivamente, surfeó y trabajó en el laboratorio revelando fotos en la escuela secundaria donde su padre enseñaba. Se graduó en 1974 y después se trasladó a Oahu.
Chang trabajaba en Waikiki tomando fotos de turistas en luaus en el Royal Hawaiian y en cruceros en barco. Luego se trasladó a la Costa Norte, donde trabajó como fotógrafo de postales. Tres años después Larry Moore, de Surfing Magazine, vio las fotografías de Chang y lo incorporó al equipo de la revista en 1979.
En la década de 1980 llegaron a la industria de la fotografía nuevos motores, lentes mejorados y películas de mayor calidad. Chang aplicó estas técnicas a la práctica del surf. Fue uno de los primeros fotógrafos en usar una cámara en el agua para capturar fotografías de surf. La contribución más significativa de Chang a la fotografía de surf en sus inicios fue el uso de una lente ultra gran angular en el cañón de las grandes olas, algo que nadie había intentado antes en la década de 1980.

"Playa pastel / Pastel Beach", 2018
El sol del verano tropical pinta el cielo con suaves colores pastel en el rústico cabo este de El Cabo /
A tropical summer sunset paints the sky soft pastels on the rustic east cape of Cabo

Chang fue un fotógrafo senior durante 25 años en Surfing Magazine; sus fotos fueron seleccionadas para 38 portadas de revistas. Su toma de una ola arqueada en el Banzai Pipeline apareció en la portada de Surfing Magazine en 1985; fue la primera toma significativa de una ola vacía, sin ninguna persona.
Chang ha viajado a 50 países para proyectos de libros, películas y trabajos de periodismo de viajes. Su obra ha aparecido en Newsweek, Sports Illustrated, GQ, People, US Weekly y Elle. Ha fotografiado una variedad de temas, incluyendo poetas, surfistas, modelos de bikinis, científicos ganadores del Nobel, y elefantes en los bosques de Namibia.

"Primeras luces de la mañana fotografiadas en la rompiente de la costa en Carmel /
Early morning light reflected on the shore break in Carmel", 2019. facebook

On August 9 is the birthday of

Aaron Chang, American photographer born in 1956 in Tucson, Arizona, specialized in surfing and ocean photography. He spent 25 years as a senior photographer at Surfing Magazine; he was an early photographer to practice the act of shooting waves with a wide angle lens from the water.
Chang later focused on fine art photography. He owns two art galleries that show his work in San Diego and Solana Beach, California. Chang lives in Carlsbad, California.

"Matriz acuática / Water Matrix", Carlsbad. facebook

When he was 11. In high school, Chang swam competitively, surfed and worked in the lab developing photos at the high school where his father taught. He graduated in 1974 and after moved to Oahu.
Chang worked in Waikiki taking pictures of tourists at luaus at the Royal Hawaiian and on boat cruises. He then moved to the North Shore, where he worked as a photographer shooting postcards. Three years after, Larry Moore from Surfing Magazine saw Chang's photography and put Chang on staff at the magazine in 1979.
In the 1980s, the photography industry saw new motor drives, improved lenses and higher-quality film stock. Chang applied these techniques to shooting the sport of surfing. He was one of the early photographers to use a camera in the water to capture surfing photography. Chang's most significant contribution to early surf photography was the use of an ultra wide angle lens in the barrel in big waves, something that no one had tried before in the 1980s.

"Susurro / Whisper", 2015
Capturado en Encinitas en el crepúsculo, mientras la niebla entra en el horizonte /
captured in Encinitas at dusk as the fog rolls in on the horizon. facebook

Aaron's father, a math teacher, introduced him to photography at age 9 when he gave him a Bellows camera. The family moved to Imperial Beach, a region of San Diego, California 
Chang was a senior photographer for 25 years at Surfing Magazine; his photos were selected for 38 magazine covers. His shot of an arcing wave at the Banzai Pipeline appeared on the cover of Surfing Magazine in 1985; it was the first significant empty wave shot with no person featured.
Chang has traveled to 50 countries for book projects, films, and travel journalism assignments. His work has appeared in Newsweek, Sports Illustrated, GQ, People, US Weekly and Elle. He has shot a variety of subjects, including poets, surfers, bikini models and Nobel scientists, and elephants in the Namibian bush.

"Ola opalina / Opal Wave", Del Mar, 2018. facebook


El 10 de Agosto es el cumple de

Jan Lukás, renombrado fotógrafo checo nacido en 1915 en České Budějovice, Austria-Hungría
Es una leyenda, uno de los principales fundadores del fotoperiodismo checo y de la fotografía humanista. Sus imágenes documentales reflejan el siglo XX (y la gente que le dio forma) a una escala y profundidad tan amplias que es difícil de rastrear en el trabajo de cualquier otro fotógrafo checo.

"Utečenci ze Sudet po mnichovském diktátu
Refugiados de los Sudetes después de los Acuerdos de Munich
Refugees from the Sudetenland after the Munich Agreement"
Gelatinobromuro de plata / gelatin silver print, 39,3 x 29,7 cm., 1938. Česká televize

Después de estudiar en una escuela secundaria técnica en Praga y en la academia de negocios alemana, en 1936 completó un programa de artes gráficas de un año en Viena. En 1932 fue aceptado en el Club Checo de Fotógrafos Amateurs de Praga. Publicó sus instantáneas en las revistas Eva, Ahoj na neděli y otras. De 1936 a 1938 trabajó como camarógrafo en películas promocionales para la firma Baťa en Zlín, donde conoció a Karel Ludwig. De 1946 a 1948 fue editor de las revistas Sobota y Pramen, y después trabajó como fotógrafo freelance. Sus obras incluyen fotoperiodismo concebido en un tono humanista, instantáneas de viajes, fotografía de paisajes, retratos y fotos de la obra escultórica de Braun. En sus instantáneas utilizó con frecuencia y con éxito detalles llamativos y una composición pictórica menos tradicional. Desde 1967 vivió en la ciudad de Nueva York. La obra de Lukas volvió a llamar la atención en los años noventa, cuando sus exposiciones se celebraron en la galería Prague Mánes (1995), en el Czech Center de Nueva York (1998) y también cuando la editorial praguense Torst publicó su libro Pražský deník 1938-1965 (A Prague Journal 1938-1965) en 1995.

"Slet, Praha / Reunión, Praga / Meet, Prague"
Gelatinobromuro de plata / gelatin silver print, 39,3 x 29,3 cm., 1948. Chrudimské Noviny

La publicación "Gente 1930-1995" presenta la época en la que se formó nuestra historia moderna, no sólo en Europa, sino también en la Unión Soviética y en los Estados Unidos. 
Estas imágenes en blanco y negro mantienen su significado hasta el día de hoy e insisten en que no olvidemos, para no repetir nuestros errores del pasado.
Murió en 2006.

"Sin título (hombre rodando un barril) / Untitled (Man Rolling a Barrel)", c.1939. © Jan Lukás. Kicken Gallery

On August 10 is the birthday of

Jan Lukás, renowned Czech photographer born in 1915 in České Budějovice, Austria-Hungary
He is a legend, one of the principle founders of Czech photojournalism and of humanistic photography. His documentary images reflect the 20th century – and the people that formed it – on such a broad scale and to such depth that is hard to trace in the work of any other Czech photographer.

"Ferrocarril de Long Island, Nueva York / Long Island Rail Road, New York"
Gelatinobromuro de plata sobre papel Agfa /
gelatin silver print on Agfa paper, 17.3 x 23.9 cm., 1964. Lempertz

After studying at a technical secondary school in Prague and the German business academy, in 1936 Lukas completed a one-year graphic arts program in Vienna. In 1932 he was accepted into the Czech Club of Amateur Photographers in Prague. He published his snapshots in the magazines Eva, Ahoj na neděli and others. From 1936 to 1938, he worked as a cameraman on promotional films for the Baťa firm in Zlín, where he met Karel Ludwig. From 1946 to 1948 he was editor of the magazines Sobota and Pramen, and after that he worked as a freelance photographer. His works include photojournalism conceived in a humanistic tone, travel snapshot, landscape photography, portraits and photos of Braun’s sculpture work. In his snapshots he frequently and successfully used striking details, and less traditional pictorial composition. From 1967 he lived in New York City. Lukas’s work gained notable attention again in the 1990s when his exhibitions were held in the Prague Mánes gallery (1995), in the Czech Center in New York (1998), and also when the Prague publishing house Torst issued his book Pražský deník 1938-1965 (A Prague Journal 1938-1965) in 1995.

"Pohřeb druhého československého prezidenta Edvarda Beneše; 8. září 1948 /
Funeral del segundo presidente de Checoslovaquia Edvard Beneš, 8/9/1948 /
Funeral of the second Czechoslovak President Edvard Beneš, 8 September 1948"
Gelatinobromuro sobre papel Agfa / gelatin silver print on Agfa paper, 39,3 x 29,3 cm., 1948. Pinterest

The publication “People 1930-1995” presents the era during which our modern history was formed, not only in Europe, but also in the Soviet Union and in the United States. These black and white images maintain their significance to this day and insist we do not forget, lest we repeat our past mistakes.
He died in 2006.

"Vídeň / Viena / Vienna"
Gelatinobromuro de plata / gelatin silver print, 39,2 x 29,5 cm., 1936. Chrudimské Noviny

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