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sábado, 18 de febrero de 2017

Aniversarios (CLXIV) [Febrero / February 12-18]

Textos en inglés al final del post / English translation at the end of this post.
Todos los aniversarios de Febrero aquí / All anniversaries for February here.
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El 12 de Febrero es el cumple de

Nhek Dim (ញឹក ឌឹ ម), artista, pintor, escritor y compositor camboyano nacido en 1934 en el pueblo de Reap, en la comuna de Reap, en el distrito de Pea Reang, en la provincia de Prey Veng.

"Cosechando / Harvesting", acuarela / watercolor, 1972. Link

Desde niño mostró un notable talento para el dibujo, y le encantaba pintar. Terminó la escuela primaria en 1949. Sus padres lo enviaron a la Escuela de Artes Camboyanas (ahora Departamento de Artes Plásticas de la Real Universidad de Bellas Artes) en Phnom Penh. Allí estudió "pintura tradicional". Se graduó en 1954 y comenzó a trabajar en la Embajada de los Estados Unidos en Phnom Penh. Se casó con Mao Samen y tuvieron seis hijos: tres niñas, todas ellas muertas a una edad temprana, y tres niños. En 1957 fue durante seis meses a Filipinas para dibujar y publicar libros.

"Mujer bañándose / Woman Bathing", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 52 x 42 cm. Link

De 1963 a 1967 residió en los Estados Unidos para estudiar cinematografía de dibujos animados. Su dibujo animado "The Wise Rabbit" ganó un concurso estudiantil de 1967 organizado por Walt Disney. Más tarde, el ex rey de Camboya Norodom Sihanouk le pidió que hiciera pinturas para ilustrar un libro de canciones escritas por él. Ocasionalmente dibujaba caricaturas satíricas que se publicaban en varias revistas. Poseía su propia galería donde exponía sus viejas pinturas y acuarelas.

"A Hong Kong, ¡y rápido! / Hong Kong, and step on it!", caricatura política / political cartoon. Link

Además de pintar y dibujar fue también autor de varias novelas y compositor de muchas canciones.
Los trabajos de Nhek Dim - a veces realistas, a veces más estilizados - a menudo representan paisajes camboyanos tradicionales, lugares turísticos como Angkor y Tek Chhou de Kampot, jemeres y gente nativa. También pintó muchos retratos de estrellas pop camboyanas, como Sinn Sisamouth, Ros Sereysothea, Pan Ron y Huoy Meas, para las portadas de sus discos.
Murió en 1978.

"Un pueblo en el río Sap / A Village at Sap River", acuarela / watercolor, 1973. Link


El 13 de Febrero es el cumple de

Philipp Veit, pintor romántico alemán nacido en 1793. A Veit se le acredita el mérito de haber sido el primero en revivir la técnica casi olvidada de la pintura al fresco.

"Portrait of Freifrau / Retrato de la baronesa / Portrait of Baroness von Bernus"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 67 x 55 cm., 1838
Städelsche Kunstinstitut und Städtische Galerie - Frankfurt  (Germany - Frankfurt). The Athenaeum

Veit recibió su primera educación artística en Dresde, donde fue alumno de Caspar David Friedrich y Viena. Aunque era un prodigioso talento cuando se trataba de dibujar, Veit no se sentía cómodo con la pintura al óleo. Por ello en Viena se dedicó a trabajar con acuarela. Allí conoció a Schlegel y, a través de él, a varios románticos vieneses, uno de los cuales fue el poeta y novelista Joseph von Eichendorff. Fue fuertemente influenciado por el movimiento nazareno en Roma, donde trabajó durante algunos años antes de trasladarse a Frankfurt.

"Autorretrato / Self Portrait", 1816
Landesmuseum Mainz (Alemania / Germany). The Athenaeum

Veit participó en la lucha contra Napoleón en 1813-14, volviendo a Berlín por un corto período. En 1815 terminó la Virgen con Cristo y San Juan, una pintura votiva para la iglesia de San Jaime en Heiligenstadt, Viena. La pintura se inspiró en el estilo de Pietro Perugino y Rafael.
En Francfort, donde se conservan sus obras más importantes en el Städel, estuvo activo desde 1830 hasta 1843 como director de las colecciones de arte y profesor de pintura. Desde 1853 hasta su muerte en 1877 ocupó el cargo de director de la galería municipal de Maguncia. Como sus compañeros nazarenos, era más dibujante que pintor, y aunque su sentido del color era más fuerte que el de Overbeck o Cornelius, sus obras son generalmente más del estilo de caricaturas de colores que pinturas en el sentido moderno.

"Alegoría de Rusia / Allegory of Russia", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 121 x 91 cm., 1840s
Museo Hermitage (San Petersburgo, Rusia / St. Petersbourg, Russia). Wikimedia Commons

La obra principal de Veit es el gran fresco de "La introducción del cristianismo en Alemania por San Bonifacio", en el Städel. En la catedral de Frankfurt está su Asunción, mientras que la Alte Nationalgalerie de Berlín tiene su pintura de Las Dos Marías en el Sepulcro. Un ejemplo de su obra romántica es Germania, personificación nacional de Alemania, que se conserva en el Städelsches Kunstinstitut.
Murió en 1877.

"Allegorische Figur der Germania / Figura alegórica de Germania / Allegorical figure of Germania
Wandbild aus dem alten Städelschen Institut /
Fresco en el Instituto Städel, lado derecho / in the Städelschen Institute, right side, 285 × 192 cm., 1834-36.


El 14 de Febrero es el cumple de

Nina Hamnett, artista y escritora galesa nacida en 1890, conocida como la reina de Bohemia.
De 1906 a 1907 estudió en la Pelham Art School y luego en la London School of Art hasta 1910. En 1914 se fue a Montparnasse, París para estudiar en la Academia Marie Vassilieff.

"Retrato de una mujer / Portrait of a Woman", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 91,4 x 71,1 cm., 1917. Christie's

Mientras estudiaba en Londres, se reunió y posó para Henri Gaudier-Brzeska que esculpió una serie de desnudos en bronce. Durante este período se hizo amiga de Olivia Shakespear y Ezra Pound. Tuvo un romance con Brzeska, y más tarde con Modigliani y Roger Fry.

"Sir (Francis) Osbert Sacheverell Sitwell", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 50,5 x 40,6 cm. c.1918
National Portrait Gallery (Londres, Reino Unido / London, UK) © The Estate of Nina Hamnett

Extravagante y poco convencional, y abiertamente bisexual, Hamnett una vez bailó desnuda en una mesa del café de Montparnasse. Bebía mucho, era sexualmente promiscua, y tenía numerosos amantes y estrechas relaciones dentro de la comunidad artística. Muy rápidamente se convirtió en una personalidad bohemia bien conocida en todo París y modelaba para muchos artistas. Su reputación pronto llegó a Londres, donde trabajó durante un tiempo haciendo o decorando telas, ropa, murales, muebles y alfombras en los Talleres de Omega, bajo la dirección de Roger Fry, Vanessa Bell y Duncan Grant.

"Rupert Doone, bailarín / dancer", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 45 x 29 cm., 1922-23
Doncaster Museum and Art Gallery © The Estate of Nina Hamnett. ArtUK

Sus creaciones artísticas fueron exhibidas extensamente durante Primera Guerra Mundial, incluso en la academia real en Londres así como el Salon d'Automne en París.
En 1932 Hamnett publicó Laughing Torso, una historia sobre su vida bohemia, que se convirtió en un best-seller en el Reino Unido y EE.UU.
Murió en 1956.

"Retrato de / Portrait of Torahiko Khori", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 61 x 50,8 cm. Christie's

Nina Hamnett en "El Hurgador" / in this blog[Recolección (LXVIII)]


El 15 de Febrero es el cumple de

Jean-Baptiste Lemoyne, escultor francés nacido en 1704, uno de los más grandes retratistas franceses.
Fue discípulo de su padre, Jean-Louis Lemoyne, y de Robert Le Lorrain. Se le conoce comúnmente como Jean-Baptiste II Lemoyne o "el joven" para distinguirlo de su tío del mismo nombre, el escultor Jean-Baptiste Lemoyne el Viejo.

"Vertumne et Pomone / Vertumno y Pomona / Vertumnus and Pomona"
Piedra / stone, 163 x 150 x 60 cm., 1760
Musée du Louvre (París, Francia / France). Wikipedia

Recibió el premio de Roma otorgado por la Academia Real de Pintura y Escultura, pero permaneció en París para ayudar a su padre ciego. Fue una gran figura de su época, alrededor de cuya modesta y bondadosa personalidad se oponían denuncias y aplausos a partes iguales, ya que el estilo rococó que encarnaba era rechazado a favor del neoclasicismo. Charles Othon Frédéric Jean-Baptiste de Clarac afirmó que había dado un golpe mortal a la escultura. Su libertad de composición se leía como un desprecio de la tradición clásica y de lo esencial de la escultura digna y fue acusado de falta de firmeza y de comprensión intelectual de los principios más amplios de su arte.
Las obras más importantes de Lemoyne han sido en su mayor parte destruidas o han desaparecido. La estatua ecuestre de Luis XV para la escuela militar, y la composición de la hija de Pierre Mignard, la señora Feuquières, arrodillada ante el busto de su padre (hecho por Coysevox) fueron destruidas en la Revolución Francesa. Sólo se han conservado los paneles de bajorelieves.

"Jules-David Cromot, Baron du Bourg", mármol / marble, c.1757
National Gallery of Art (Washington, DC, EE.UU./ USA). Wikimedia Commons

En sus bustos tenemos una notable serie de retratos importantes, de los cuales los de las mujeres son quizás los mejores. Entre los principales logros de Lemoyne en esta materia se encuentran Fontenelle (en Versalles), Voltaire, Latour (todos de 1748), el Duque de la Vrillière (Versalles), el Conde de Saint-Florentin y Crébillon (Museo de Dijon), las actrices Mlle Chiron y Mlle Dangeville, ambas producidas en 1761 y ambas en el Théâtre Français de París, y Madame de Pompadour, obra del mismo año. De Pompadour también ejecutó una estatua vestida como una ninfa, muy delicada y juguetona en su aire gracioso. Lemoyne fue quizás más exitoso en la formación de alumnos, entre los que se cuentan Étienne Maurice Falconet Pigalle, Caffiéri y Augustin Pajou.
Murió en 1778.

"Buste de / Busto de / Bust of Bernard Le Bovier de Fontenelle (1657-1757), escritor / writer"
Terracota, 59 cm. Carnegie Museum of Art (Pittsburgh, Pennsylvania, EE.UU./ USA). Wikimedia Commons

Jean-Baptiste Lemoyne en "El Hurgador" / in this blog: [Sucesiones (II-2)]


El 16 de Febrero es el cumple de

Andreas Schelfhout, pintor y grabador holandés, nacido en 1787 en La Haya, conocido por sus paisajes.

"Bevroren vaart / Canal congelado / Frozen Waterway", óleo sobre panel / oil on panel, 46 × 66 cm., 1845. Wikipedia

Schelfhout pertenece al movimiento romántico. Sus escenas de invierno holandés y canales congelados con patinadores ya eran famosas durante su vida. Se convirtió en uno de los paisajistas holandeses más influyentes de su siglo.

"Paisaje invernal con 'koek en zopie' por la noche / Winter Landscape with 'koek en zopie' at night"
Óleo sobre panel / oil on panel, 29 × 41 cm., 1849. Wikipedia

Su padre le envió a recibir formación adecuada de Joannes Breckenheimer (1772-1856), un escenógrafo, en La Haya. Aprendió no sólo los aspectos técnicos de la pintura, sino que también realizó estudios detallados de los paisajistas holandeses del siglo XVII Meindert Hobbema y Jacob van Ruisdael.

"Figuras con un trineo de caballos en el hielo, una ciudad en la distancia /
Figures With A Horse Sledge On The Ice, A Town In The Distance"
Óleo sobre panel / oil on panel, 27 x 32 cm., 1849. Colección privada / Private CollectionWikimedia Commons

En 1815 comenzó con su propio taller y se convirtió en miembro del estudio de Pulchri. A través de su excelencia técnica, sentido de la composición y su uso de colores naturalistas, pronto se hizo famoso también fuera de La Haya. En 1819 fue galardonado con la Medalla de Oro en la exposición de Amberes. En 1818 se convirtió en miembro de la Real Academia de Artes Visuales de Amsterdam. Su reputación continuó creciendo y en 1822 recibió el rango de Corresponsal de Cuarta Clase del Real Instituto Holandés. A partir de entonces las exposiciones se sucedieron.
Inicialmente pintó principalmente escenas veraniegas, de playa y de animales, pero como sus primeras escenas invernales tuvieron incluso más éxito, comenzó a incluirlas en sus exposiciones. Fue principalmente un artista de estudio, confiando en sus bocetos hechos al aire libre.
Murió en 1870.

"Escena invernal con figuras cerca de un bote en el hielo / A Wintry Scene with Figures near a Boat on the Ice"
Óleo sobre panel / oil on panel, 43 x 30 cm. Colección privada / Private Collection. Art Renewal Center


El 17 de Febrero es el cumple de

Pascal Chôve, pintor francés nacido en 1963.

"Avant la pose / Antes de posar / Before Posing", óleo sobre panel / oil on board, 130 x 97 cm.

"Avant la pose / Antes de posar / Before Posing" (detalle / detail)

"De Beaux Draps", óleo sobre panel / oil on board, 92 x 73 cm.

Estudió en L’ Ecole des Arts Apliques Duperre de París, graduándose con un diploma en Artes Plásticas. Hasta 1986 pintó numeroso murales en París y en otras ciudades francesas, para dedicarse a partir de entonces sólo a lienzos sobre caballete. Con un excelente dominio del dibujo, Chove pinta casi exclusivamente figuras femeninas, cargadas de sensualidad y erotismo.
Desde 1997 ha presentado su obra en numerosas muestras en Estados Unidos, México, Holanda, Bélgica, Japón, Corea, etc...

"Memoria selectiva / Selective Memory", óleo sobre panel / oil on board, 198 x 113 cm.

"Aux contraires", óleo sobre panel / oil on board, 130 x 130 cm.


Hoy, 18 de Febrero, es el cumple de

Pierre Alexandre Schoenewerk, escultor francés de origen alemán nacido en 1820. Fue estudiante de David d'Angers y nombrado Caballero de la Legión de Honor francesa en 1873.

"Europa / Europe", hierro fundido, anteriormente dorada / cast iron, formerly gilded, 222 x 158 x 139 cm., 1878
Musée d'Orsay (Paris, Francia / France). Wikimedia Commons

"Au matin / Por la mañana / In The Morning", 1879
Musée de Picardie (Amiens, Francia / France). Wikimedia Commons

Fue muy exitoso durante el Segundo Imperio, pero su parentesco alemán le descalificó de competir en la Escuela de Bellas Artes de París. Hizo muchos bustos y esculturas para la decoración del Louvre, la Ópera de París y algunos jardines.

"Jean-Baptiste Lully", yeso / plaster, 1874
Musée d'Art et d'Industrie (Roubaix, Francia / France). Wikimedia Commons

Entró en el salón con AGAR en 1841. Exhibió piezas religiosas y bíblicas de yeso en el salón entre 1841 y 1847. Después de 1848 se volvió a temas mitológicos eróticos. En 1878 hizo una monumental obra de bronce de Europa para el Palais de Trocadero. Hoy esta escultura está frente al Musée d 'Orsay. Su otra obra famosa La jeune Tarentine (1871) también está en el Musée d 'Orsay.
En 1885, desesperado por el fracaso de su Salomé, se tiró del tercer piso y murió al día siguiente.


"Chica bañándose / Girl Bathing", mármol blanco / white marble, 81 cm. Sotheby's

Pierre-Alexandre Schoenewerk en "El Hurgador" / in this blog[Recolección (XXXIX)]


Textos en inglés / English translation

On February 12 is the birthday of

Nhek Dim (ញឹក ឌឹម), Cambodian artist, painter, writer and composer born 1934 in Reap village, Reap commune, Pea Reang District, in Prey Veng Province.
From childhood he showed a remarkable talent in drawing, and he loved to paint. He finished elementary school in 1949. His parents sent him to the School of Cambodian Arts (now the Department of Plastic Arts of the Royal University of Fine Arts) in Phnom Penh. There he studied "traditional painting". He graduated in 1954 and started to work at the US Embassy in Phnom Penh. He married Mao Samen, and they had six children: three girls, who all died at an early age, and three boys. In 1957 he went for six months to the Philippines to draw and publish books. From 1963 to 1967 he resided in the United States to study cartoon filmmaking. His cartoon "The Wise Rabbit" won a 1967 student competition organized by Walt Disney. Later, former King of Cambodia Norodom Sihanouk asked him to make paintings to illustrate a book of songs written by the ex-King. Occasionally he drew satirical cartoons that were published in several magazines. He owned his own gallery where he exhibited his old paintings and water colors. Besides painting and drawing he was also the author of several novels, and composer of many songs.
Nhek Dim's works – sometimes realistic, sometimes more stylized – often depict traditional Cambodian landscapes, tourist sites like Angkor and Kampot's Tek Chhou, and Khmer and native people. He also painted many portraits of Cambodian pop stars, like Sinn Sisamouth, Ros Sereysothea, Pan Ron and Huoy Meas, for the covers of their records.
He died in 1978.

On February 13 is the birthday of

Philipp Veit, German Romantic painter born in 1793. To Veit is due the credit of having been the first to revive the almost forgotten technique of fresco painting.
Veit received his first art education in Dresden, where he was taught by Caspar David Friedrich, and Vienna. Although a prodigious talent when it came to drawing, Veit was not comfortable with oil painting. Therefore, in Vienna he took to working with watercolor. In Vienna, he made the acquaintance of Schlegel, and through him came to know several Viennese Romantics, one of whom was the poet and novelist Joseph von Eichendorff. He was strongly influenced by, and joined, the Nazarene movement in Rome, where he worked for some years before moving to Frankfurt.
Veit participated in the struggle against Napoleon in 1813-14, returning to Berlin for a short period. In 1815, he finished the Virgin with Christ and St John, a votive painting for the church of St James in Heiligenstadt, Vienna. The painting was inspired by the style of Pietro Perugino and Raphael.
In Frankfurt, where his most important works are preserved at the Städel, he was active from 1830 to 1843 as director of the art collections and as professor of painting. From 1853 till his death in 1877 he held the post of director of the municipal gallery in Mainz. Like his fellow Nazarenes he was more draughtsman than painter, and though his sense of colour was stronger than that of Overbeck or Cornelius, his works are generally more of the nature of coloured cartoons than of paintings in the modern sense. 
Veit's principal work is the large fresco of The Introduction of Christianity into Germany by St Boniface, at the Städel. In the Frankfurt Cathedral is his Assumption, while the Alte Nationalgalerie of Berlin has his painting of The Two Marys at the Sepulchre. An example of his romantic work is Germania, a national personification of Germany, located in the Städelsches Kunstinstitut.
He died in 1877.

On February 14 is the birthday of

Nina Hamnett, Welsh artist and writer born in 1890, who became known as the Queen of Bohemia.
From 1906 to 1907 she studied at the Pelham Art School and then at the London School of Art until 1910. In 1914 she went to Montparnasse, Paris to study at Marie Vassilieff's Academy.
While studying in London she met and posed for Henri Gaudier-Brzeska who sculpted a series of nude bronzes. During this period she became friendly with Olivia Shakespear and Ezra Pound. She went on to have a love affair with Brzeska, and later with Modigliani and Roger Fry.
Flamboyantly unconventional, and openly bisexual, Hamnett once danced nude on a Montparnasse café table. She drank heavily, was sexually promiscuous, and kept numerous lovers and close associations within the artistic community. Very quickly, she became a well-known bohemian personality throughout Paris and modeled for many artists. Her reputation soon reached back to London, where for a time, she went to work making or decorating fabrics, clothes, murals, furniture, and rugs at the Omega Workshops, which was directed by Roger Fry, Vanessa Bell, and Duncan Grant.
Her artistic creations were widely exhibited during World War I, including at the Royal Academy in London as well as the Salon d'Automne in Paris.
In 1932 Hamnett published Laughing Torso, a tale of her bohemian life, which became a bestseller in the UK and US.
She died in 1956.

On February 15 is the birthday of

Jean-Baptiste Lemoyne, French sculptor born in 1704, and among the greatest French portraitists.
He was the pupil of his father, Jean-Louis Lemoyne, and of Robert Le Lorrain. He is commonly referred to as Jean-Baptiste II Lemoyne or "the younger" to distinguish him from his uncle of the same name, the sculptor Jean-Baptiste Lemoyne the Elder.
He received the prix de Rome awarded by the Académie royale de peinture et de sculpture, but remained in Paris to aid his blind father. he was a great figure in his day, around whose modest and kindly personality there waged opposing storms of denunciation and applause, as the Rococo style he embodied was rejected in favor of Neoclassicism; Charles Othon Frédéric Jean-Baptiste de Clarac asserted that he had delivered a mortal blow at sculpture. His freedom of composition was read as disregard of the classic tradition and of the essentials of dignified sculpture and he was accused of lack of firmness and of intellectual grasp of the larger principles of his art.
Lemoyne's more important works have for the most part been destroyed or have disappeared. The equestrian statue of Louis XV for the military school, and the composition of Pierre Mignard's daughter, Mme Feuquières, kneeling before her father's bust (which bust was by Coysevox) were destroyed in the French Revolution. The bas-relief panels only have been preserved.
In his portrait busts we have a remarkable series of important portraits, of which those of women are perhaps the best. Among Lemoyne's leading achievements in this class are Fontenelle (at Versailles), Voltaire, Latour (all of 1748), the duc de la Vrillière (Versailles), comte de Saint-Florentin, and Crébillon (Dijon Museum); the actresses Mlle Chiron and Mlle Dangeville, both produced in 1761 and both at the Théâtre Français in Paris, and Madame de Pompadour, the work of the same year. Of Pompadour he also executed a statue in the costume of a nymph, very delicate and playful in its air of grace. Lemoyne was perhaps most successful in his training of pupils, among them Étienne Maurice Falconet Pigalle, Caffiéri, and Augustin Pajou.
He died in 1778.

On February 16 is the birthday of

Andreas Schelfhout, Dutch painter, etcher and lithographer, born in 1787 in The Hague, known for his landscape paintings.
Schelfhout belongs to the Romantic movement. His Dutch winter scenes and frozen canals with skaters were already famous during his lifetime. He became one of the most influential Dutch landscape artists of his century.
His father sent him to receive proper training to Joannes Breckenheimer (1772–1856), a stage designer, in The Hague. He learned not only the technical aspects of painting, but also made detailed studies of the 17th-century Dutch landscape artists Meindert Hobbema and Jacob van Ruisdael.
In 1815 Schelfhout started his own workshop and became a member of the Pulchri studio. Through his technical excellence and sense of composition and his use of naturalistic colours, he soon became famous also outside The Hague. In 1819 he was awarded the Gold Medal at the exhibition in Antwerp. In 1818 he became a member of the Royal Academy for Visual Arts of Amsterdam. He reputation continued to grow and in 1822 he was given the rank of Fourth Class Correspondent of the Royal Dutch Institute. From then on, one exhibition followed after another.
Initially Schelfhout painted mainly summer scenes, beach scenes, and animal paintings. But as his initial winter scenes even had more success, he began to include them in his exhibitions. He was mainly a studio artist, relying on his sketches done en plein air.
He died in 1870.

On February 17 is the birthday of

Pascal Chôve, French painter born in 1963.
He studied at the Ecole des Arts Appliques Duperre in Paris, graduated with Diploma and BTS in plastic arts. Until 1986 he painted numerous murals in Paris and the rest of France; following this period he decided to focus exclusively on easel painting. With excellent skills in drawing, he paints almost exclusively female figures, laden with sensuality and eroticism.
Since 1997 has shown his works at numerous internation exhibitions; United States, Mexico, Holland, Belgium, Japan, Korea etc

Today, February 18, is the birthday of

Pierre Alexandre Schoenewerk, French sculptor of German descent born in 1820. He was a student of David d'Angers, and was named a Chevalier of the French Legion of Honor in 1873.
He was very succesful during the Second Empire, but his German parantage disqualified him from competting at the Ecole des Beaux-Arts in Paris. He made a lot of busts and sculptures for the decoration of Louvre, the Paris Opera and some gardens.
He entered at the saloon with AGAR in 1841. He exhibited plaster religious and biblical pieces at the saloon between 1841 and 1847. After 1848 he turned to midly erotic mythological subjects. In 1878 he made a monumental bronze scupture of Europe for the Palais de Trocadero. Today this scupture is in front of the Musee d' Orsay. His another famous work Young Tarentine (1871) is also in the Musee d' Orsay.
In 1885, despaired by the failure of his Salome, he threw himself from the third floor and died the following day.

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