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sábado, 30 de abril de 2016

Aniversarios (CXXI) [Abril / April 24-30]

Textos en inglés al final del post / English translation at the end of this post.
Todos los aniversarios de Abril aquí / All anniversaries for April here.
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El 24  de Abril es el cumple de

André Bauchant, pintor 'naïf' francés nacido en 1873 en Château-Renault, Indre-et-Loire, cuyas composiciones a menudo se nutren de la mitología y la historia clásica.
Había trabajado originalmente como jardinero hasta 1914, como su padre, antes de servir en la Primera Guerra Mundial. Durante el servicio militar se percataron de sus habilidades para el dibujo y fue instruido en la creación de mapas. Después de la desmovilización en 1919 inició su carrera de pintor.
Su primera exposición fue en 1920 en el Salón de Otoño. En 1927 recibió un encargo de Diaghilev para diseñar los decorados para Apolo Musageta de Stravinsky.
Murió en 1958.

"La barca de Cleopatra / Cleopatra's Barge", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 81,3 x 100 cm., 1939
Museum of Modern Art (MoMA) (Nueva York, EE.UU. / NY, USA)
© 2016 Artists Rights Society (ARS), New York / ADAGP, Paris

Cleopatra en "El Hurgador" / in this blog[Todos los enlaces / All Links]


El 25 de Abril es el cumple de

Bridget Louise Riley, pintora inglesa nacida en 1931, uno de los exponentes más destacados de Op art. Actualmente vive y trabaja en Londres, Cornualles y el Vaucluse en Francia.
Asistió a Cheltenham Ladies 'College y después estudió arte en el Goldsmiths College (1949-1952), y más tarde en el Royal College of Art (1952-1955).
La gran exposición Whitechapel Gallery de Jackson Pollock, en el invierno de 1958, iba a tener un impacto importante en ella.
Su trabajo inicial fue figurativo con un estilo semi-impresionista. Entre 1958 y 1959 su trabajo en la agencia de publicidad mostró su adopción de un estilo de pintura basado en la técnica puntillista. Alrededor de 1960 se comenzó a desarrollar su estilo Op Art característico, que consta de patrones geométricos en blanco y negro que exploran el dinamismo de la vista y producen un efecto desorientador en el ojo. En el verano de 1960 realizó una gira por Italia con el mentor Maurice de Sausmarez, y ambos visitaron la Bienal de Venecia con su gran exposición de obras futuristas.
De 1961 a 1964 trabajó con el contraste de blanco y negro, introduciendo de vez en cuando escalas tonales de gris. Comenzó a investigar el color en 1967, el año en que se produjo su primera pintura de bandas.

"Blaze", serigrafía sobre papel / screenprint on paper, 53 x 52 cm., 1964.
Tate Gallery (Londres, Reino Unido / London, UK)

Bridget Riley en "El Hurgador" / in this blog: [Asonancias (XVI)], [Asonancias (XVI, Anexo)]


El 26 de Abril es el cumple de

(Gian) Giovanni Paolo Lomazzo, pintor italiano nacido en 1538, recordado por sus escritos sobre teoría del arte, perteneciente a la segunda generación que produjo Manierismo en el arte y la arquitectura italiana.
Su formación inicial fue con Giovan Battista della Cerva en Milán. Pintó un gran alegoría de la Fiesta de la Cuaresma para San Agostino en Piacenza (1567). Otras obras de su mano incluyen una cúpula elaborada con la Gloria de los Ángeles para la Capella Foppa en San Marco en Milán, y la Caída de Simón el Mago en la pared de la capilla.
Lomazzo quedó ciego en 1571, y se volvió hacia la escritura, produciendo dos complejos tratados que son hitos en el desarrollo de la crítica de arte. Su primera obra, Trattato dell'arte della pittura, scultura et architettura (1584) es, en parte, una guía de conceptos contemporáneos de "decorum", que el Renacimiento heredó, en parte, de la antigüedad, y que controlaba una consonancia entre las funciones de interiores y los tipos de pinturas y esculturas que serían adecuados. Lomazzo ofreció una codificación sistemática de la estética típica de los cada vez más formalizados enfoques y abordajes académicos predominantes durante la segunda mitad del siglo XVI y ha sido descrito como una figura central en el desarrollo de las teorías manieristas italianas.
Murió en 1592.

"Autorretrato / Self-portrait", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 43 × 55 cm., c.1568.
Pinacoteca di Brera (Milán, Italia / Milano, Italy)


El 27 de Abril es el cumple de

Emil Jakob Schindler, pintor paisajista austríaco nacido en 1842.
Se suponía que debía seguir una carrera en el ejército, pero lo rechazó por las artes. En 1860 ingresó en la Academia de Bellas Artes de Viena donde estudió con Albert Zimmermann. Encontró a sus modelos, sin embargo, en los maestros holandeses como Meindert Hobbema y Jacob Isaakszoon van Ruisdael. En 1873 viajó a Venecia, y luego a Dalmacia y Holanda.
En 1881 ganó el Premio Reichel, que venía con un premio en metálico de 1.500 Gulden, lo que permitió a la familia a alquilar su propio apartamento. Ganar el premio también sirvió para atraer clientes y su situación financiera siguió mejorando. Después de 1885 pasó sus veranos en la colonia de artistas en Plankenburg Castillo cerca de Neulengbach. Tenía varios estudiantes allí, incluyendo Marie Egner, Tina Blau, Olga Wisinger-Florian y Luise Begas-Parmentier. Dos años más tarde recibió una comisión de Rudolf, príncipe heredero de Austria, para hacer bocetos de las ciudades costeras de Dalmacia y Grecia, como parte de un proyecto llamado "La Monarquía Austro-Húngara en palabras e imágenes" (24 volúmenes). Ese mismo año se convirtió en un miembro de honrario de la Academia de Viena. En 1888 ocurrió lo mismo con la Academia de Munich.
Murió en 1892.

"Küstenlandschaft in Dalmatien / Paisaje costero en Dalmacia / Dalmatian Coastline Landscape", 1890.
Museo Belvedere (Viena / Vienna, Austria)


El 28 de Abril es el cumple de

Ubaldo Gandolfi, pintor italiano del período barroco tardío nacido en 1728, activo principalmente en y cerca de Bolonia.
Se inscribió a los 17 años en la Academia Clementina, donde fue aprendiz de Ercole Graziani el Joven, Felice Torelli, y Ercole Lelli. Perteneció a una gran familia de prolíficos artistas, incluyendo a sus hijos Giovanni Battista y Ubaldo Lorenzo, así como su hermano Gaetano y sus sobrinos Mauro, Demócrito (que se convirtió en alumno de Antonio Canova), y su sobrina Clementina. En conjunto, se consideran unos los últimos representantes de un gran estilo de pintura característica de la escuela boloñesa, que se había destacado casi dos siglos antes, con los Carracci.
El trabajo de Gandolfi abarca desde el barroco hasta el Neoclásico, y recuerda específicamente al estilo de Ludovico Carracci. Completó, en 1770-1775, una serie de lienzos de relatos mitológicos para el Palazzo Marescalchi en Bolonia (dos están ahora en el Museo de Carolina del Norte).
Murió en Ravena en 1781.

"Legionario durmiendo / A Sleeping Legionary"
Óleo sobre papel montado sobre lienzo / oil on paper mounted on canvas, s. XVIII / 18th Century


El 29 de Abril es el cumple de

Hendrik Nicolaas (H. N.) Werkman, artista experimental, tipógrafo e impresor holandés nacido en 1882.
Estableció una imprenta y editorial en Groningen, que en su apogeo empleó una veintena de trabajadores. Problemas financieros obligaron a su cierre en 1923, tras lo cual Werkman comenzó de nuevo con un pequeño taller en el ático de un almacén.
Werkman fue miembro del grupo de artistas De Ploeg ("El Arado"), para el que imprimió carteles, invitaciones y catálogos. De 1923 a 1926 produjo su propia revista de vanguardia, The Next Call, que, al igual que otras obras de la época, incluía experimentación tipo collage con tipografías, planchas de impresión y otros materiales. Distribuía esta revista intercambiándola por obras de otros artistas de vanguardia y diseñadores en el extranjero, con lo que se mantenía en contacto con las tendencias progresistas en el arte europeo. Sus contactos más fructíferos fueron con Theo van Doesburg, Kurt Schwitters, El Lissitzky y Michel Seuphor, el último de los cuales exhibió una impresión suya en París.
Tal contacto fue vital mientras Werkman estaba construyendo su negocio y no podía salir de Groningen. En 1929 pudo visitar Colonia y París, tras lo cual desarrolló un nuevo método de impresión, aplicando el rodillo de tinta directamente sobre papel y después estampándolo para lograr efectos únicos con una simple prensa de mano. Los más complejos requerían de una cincuentena de manejos dentro y fuera de la prensa, y le podía insumir un día entero completarlos. Otra de sus técnicas experimentales fue la esmerada producción de diseños abstractos utilizando la máquina de escribir, a los que llamó tiksels. Después de 1929 comenzó a escribir poemas sonoros rítmicos.
En mayo de 1940, poco después de la invasión alemana de los Países Bajos, Werkman comenzó una editorial clandestina, De Blauwe Schuit ("La Barca Azul"), que llevó adelante hasta cuarenta publicaciones, todas diseñadas e ilustradas por Werkman.
Murió por un disparo de la Gestapo en los últimos días de la guerra (1945).

"Het doktersbezoek (Het huisje van Kafka) / La visita del doctor (La casa de Kafka) /
The Doctor’s visit (Kafka’s House)", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 87 x 114 cm., 1938

Franz Kafka en "El Hurgador" / in this blog:



Hoy, 30 de Abril, es el cumple de

Jean-Baptiste Gustave Deloye (Deloy), escultor francés nacido en 1838.
Alumno de François Jouffroy y Jean-Pierre Dantan, expuso con frecuencia en los Salones parisinos.
Sus obras son numerosas y entre ellas destacan las cariátides de los castillos de Chenonceaux y Boissière, así como el hermoso monumento a Garibaldi, en Niza. En 1862 obtuvo el segundo lugar en el gran premio de Roma.
Caballero de la Legión de Honor, Deloye ejecutó también grandes trabajos decorativos en las cortes de Viena, Roma y San Petersburgo. Diseñó asimismo estatuillas para la porcelana de Meissen.
Contribuyó con dos bajorrelieves fundidos en bronce para el monumento a Juan Santamaría, el héroe costarricense que sacrificó su vida en la batalla de Rivas de la Campaña Nacional de 1856-1857 contra los filibusteros.
Su obra más vista probablemente sea el San Marcos que se expone en el Museo d'Orsay, gran estatua en la que el evangelista está montado en un león alado.
Murió en 1899.

"San Marcos / Mark the Evangelist", yeso / plaster, altura / height 205 cm., 1878.
Musée d'Orsay (París, Francia / France)


Textos en inglés / English translation

On April 24 is the birthday of

André Bauchant, French 'naïve' painter born in 1873in Château-Renault, Indre-et-Loire, whose compositions were often informed by mythology and Classical History.
He had originally worked as a market gardener until 1914, after his father, before serving in World War I. During the military service his drawing skills were noticed and he was trained as a mapmaker. After demobilization in 1919 he started his painter career.
His first exhibit was in 1920 at the Salon d'Automne. In 1927 he was commissioned by Diaghilev to design sets for Stravinsky's Apollon Musagète.
He died in 1958.

On April 25 is the birthday of

Bridget Louise Riley, English painter born in 1931, one of the foremost exponents of Op art. She currently lives and works in London, Cornwall and the Vaucluse in France.
She attended Cheltenham Ladies' College and then studied art at Goldsmiths College (1949–52), and later at the Royal College of Art (1952–55).
The large Whitechapel Gallery exhibition of Jackson Pollock, in the winter of 1958, was to have a major impact on her.
Her early work was figurative with a semi-impressionist style. Between 1958 and 1959 her work at the advertising agency showed her adoption of a style of painting based on the pointillist technique. Around 1960 she began to develop her signature Op Art style consisting of black and white geometric patterns that explore the dynamism of sight and produce a disorienting effect on the eye. In the summer of 1960 she toured Italy with mentor Maurice de Sausmarez, and the two visited the Venice Biennale with its large exhibition of Futurist works.
From 1961 to 1964 she worked with the contrast of black and white, occasionally introducing tonal scales of grey. She began investigating colour in 1967, the year in which she produced her first stripe painting.

On April 26 is the birthday of

(Gian) Giovanni Paolo Lomazzo, Italian painter born in 1538, best remembered for his writings on art theory, belonging to the second generation that produced Mannerism in Italian art and architecture.
His early training was with Giovan Battista della Cerva in Milan. He painted a large Allegory of the Lenten Feast for San Agostino in Piacenza (1567). Other works by his hand include an elaborate dome with Glory of Angels for the Capella Foppa in San Marco in Milan, and the Fall of Simon Magus in the wall of the chapel.
Lomazzo became blind in 1571, and turned to writing, producing two complex treatises that are milestones in the development of art criticism. His first work, Trattato dell'arte della pittura, scoltura et architettura (1584) is in part a guide to contemporary concepts of decorum, which the Renaissance inherited in part from Antiquity, which controlled a consonance between the functions of interiors and the kinds of painted and sculpted decors that would be suitable. Lomazzo offered a systematic codification of esthetics typical of the increasingly formalized and academic approaches prevalent during the later sixteenth century and has been described as a central figure in the development of Italian mannerist theories.
He died in 1592.

On April 27 is the birthday of

Emil Jakob Schindler, Austrian landscape painter born in 1842.
He was supposed to pursue a career in the military, but rejected that for a career in the arts. In 1860, he entered the Academy of Fine Arts, Vienna, where he studied with Albert Zimmermann. He found his models, however, in the Dutch Masters such as Meindert Hobbema and Jacob Izaaksoon van Ruisdael. In 1873, he travelled to Venice, followed by trips to Dalmatia and Holland.
In 1881, he won the Reichel Prize, which came with a cash award of 1,500 Gulden, enabling the family to rent their own apartment. Winning the prize also served to attract clients and their financial condition continued to improve. After 1885, he spent his summers at the artists colony in Plankenberg Castle near Neulengbach. He had several students there, including Marie Egner, Tina Blau, Olga Wisinger-Florian and Luise Begas-Parmentier. Two years later, he received a commission from Rudolf, Crown Prince of Austria to sketch the coastal towns in Dalmatia and Greece, as part of a project called "The Austro-Hungarian Monarchy in Words and Pictures" (24 volumes). That same year, he became an honrary member of the Vienna Academy. In 1888, the Munich Academy followed suit.
He died in 1892.

On April 28 is the birthday of

Ubaldo Gandolfi, Italian painter of the late-Baroque period born in 1728, mainly active in and near Bologna.
He enrolled by the age of 17 at the Clementine Academy, where he apprenticed with Ercole Graziani the Younger, Felice Torelli, and Ercole Lelli. He was from a large family of prolific artists, including his sons Giovanni Battista and Ubaldo Lorenzo, as well as his brother Gaetano and nephews Mauro, Democrito (who became a pupil of Antonio Canova), and niece Clementina. Together, they are considered among the last representatives of the grand manner of painting characteristic of the Bolognese school, that had risen to prominence nearly two centuries earlier with the Carracci.
Gandolfi's work ranges from Baroque to Neoclassic styles, and specifically recalls the style of Ludovico Carracci. He completed, in 1770-75, a series of canvases on mythological narratives for the Palazzo Marescalchi in Bologna (two are now in Museum of North Carolina).
He died in Ravenna in 1781.

On April 29 is the birthday of

Hendrik Nicolaas (H.N.) Werkman, experimental Dutch artist, typographer and printer. 
He established a printing and publishing house in Groningen that at its peak employed some twenty workers. Financial setbacks forced its closure in 1923, after which Werkman started anew with a small workshop in the attic of a warehouse.
Werkman was a member of the artists' group De Ploeg ("The Plough"), for whom he printed posters, invitations and catalogues. From 1923 to 1926, he produced his own English-named avant-garde magazine The Next Call, which, like other works of the period, included collage-like experimentation with typefaces, printing blocks and other printers' materials. He would distribute the magazine by exchanging it for works by other avant-garde artists and designers abroad and so kept in touch with progressive trends in European art. Among the most fruitful contacts were with Theo van Doesburg, Kurt Schwitters, El Lissitzky and Michel Seuphor, the last of whom exhibited a print of his in Paris.
Such contact was vital while Werkman was building up his business and could not leave Groningen. In 1929 he was able to visit Cologne and Paris, after which he developed a new printing method, applying the ink roller directly to the paper and then stamping to achieve unique effects on a simple handpress. The more complex of these required some fifty handlings in and out of the press and could take a whole day to complete. Another of his experimental techniques was the painstaking production of abstract designs using the typewriter, which he called tiksels. After 1929 he also began writing rhythmic sound poems.
In May 1940, soon after the German invasion of the Netherlands, Werkman started a clandestine publishing house, De Blauwe Schuit ("The Blue Barge"), which ran to forty publications, all designed and illustrated by Werkman.
He was shot by the Gestapo in the closing days of the war (1945).

Today, April 30, is the birthday of

Jean-Baptiste Gustave Deloye (Deloy), French sculptor born in 1838.
Student of François Jouffroy and Jean-Pierre Dantan, exhibited frequently in Parisian salons.
His works are numerous and among them are the caryatids of the castles of Chenonceau and Boissiere, as well as the beautiful monument to Garibaldi in Nice. In 1862 he won second place in the Grand Prix of Rome.
Knight of the Legion of Honor, Deloye also executed large decorative works in the courts of Vienna, Rome and St. Petersburg. He also designed statuettes for Meissen porcelain.
He contributed with two bas-reliefs cast in bronze for the monument to Juan Santamaria, Costa Rican hero who sacrificed his life in the battle of Rivas of the National Campaign 1856-1857 against the filibusters.
Probably his most-watched work is San Marcos set out in the d'Orsay Museum, a large statue in which the evangelist is mounted on a winged lion.
He died in 1899.

Recolección / Compilation (XLV)

Benjamin Edward Spence
(Liverpool, Reino Unido / UK, 1822 - Livorno, Italia / Italy, 1866)

"María de las Tierras Altas / Highland Mary"
Mármol blanco con base de madera pintada en crema y beige / 
white marble, on a cream and beige painted wood base, 161,5 cm., base: 71,5 cm., 1859

"María de las Tierras Altas / Highland Mary" (vista parcial / partial view)
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Sofie Bird Møller
(Danmark / Dinamarca / Denmark, 1974-)
en Berlín, Alemania / at Berlin, Germany

"Ohne Titel / Sin título / Untitled", 2011
(utilizando una fotografía de / using a photograph by Helmut Newton)

Helmut Newton
"En mi habitación en / In my Hotel Room in Montecatini", 1988

Helmut Newton en "El Hurgador" / in this blog[Todos los enlaces / All Links]

Serie Las Rudas, pintura acrílica sobre fotografía / acrylic painting on photograph
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Yuriy (Yuri) Vasilyevich Abramochkin
Юрий Васильевич Абрамочкин
(Москва́, Россия [CCCP] / Moscú, Rusia [URSS] / Moscow, Russia [USSR], 1936 - 2018)

"Три богатыря / Tres héroes / Three Heros", 1980s

Yuri Abramochkin en "El Hurgador" / in this blog[Recolección (XLIV)], [Aniversarios Fotografía (CCVI)]
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Federico Beltrán Masses
(Guaira de la Melena, Cuba, 1885 -
Barcelona, Catalunya / Cataluña, España / Catalonia, Spain, 1949)

"Granada / Pomegranate", 1929
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François Coudray
(Villecerf, Champagne, Francia / France, c. 1678 - 1727)

"San Sebastián / St. Sebastian", mármol / marble, 91 x 35 cm.
Pieza recibida en la Real Academia Francesa en / reception piece for the French Royal Academy in 1712.
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Lubin Baugin
(Pithiviers, Francia / France, 1610 - París, 1663)

"Les cinq sens / Los cinco sentidos / The Five Senses", óleo sobre madera / oil on wood, 55 x 73 cm., mediados del s.XVII / Mid-17th century
Museo del Louvre (París, Francia / France)
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Floris Van Schooten
(Haarlem, Nederland / Países Bajos / Netherlands, c. 1585-88 - 1656)

"Nature morte au jambon / Bodegón con jamón / Still Life with Ham", 63 x 83 cm.
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Edward St. John Gorey
(Chicago, Illinois, EE.UU./ IL, USA, 1925 -
Hyannis, Massachusetts, 2000)

“¿Qué es un monstruo? Mujer lenguado en la bañera / What Is a Monster? Woman Sole in Bath Tub”, 1967
Credit, 2012 Artists Rights Society (ARS), New York/SIAE, Rome
Fundación Yannick y Ben Jakober Collection (Mallorca, España / Spain)
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Clara Peeters
(Antwerp, Hertogdom Brabant / Amberes, Ducado de Brabante /
Antwerpen, Duchy of Brabant, 1580/90 - después de / after 1621)

"Bodegón con pescado en un colador de cerámica, ostras, langostinos, caballa y un gato en la repisa de abajo / 
A Still Life with Fish in a Ceramic Colander, Oysters, Langoustines, Mackerel and a Cat on the Ledge Beneath"
Óleo sobre panel / oil on panel, 34 x 48 cm. Colección privada / Private Collection

Clara Peeters en "El Hurgador" / in this blog[Recolección (CLV-2)]
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Norman Alfred William Lindsay
(Creswick, Victoria, Australia, 1879 - Sidney, 1969)

"Encantamiento / Incantation", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 1940

Norman Lindsay en "El Hurgador" / in this blog[Aniversarios (CCXV)]
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Lee Gil Rae
(영암군, 대한민국 / Yeongam-gun, Corea del Sur / South Korea)

"Pino zoomorfo / Zoomorphic Pine Tree"
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Seung Mo Park
박승모
(대한민국 / Corea del Sur / South Korea, 1969-)

"Maya Series"

El escultor coreano Seung Mo Park crea retratos gigantes efímeros mediante la reducción capa tras capa de malla de alambre. Cada trabajo comienza con una fotografía en la que se superponen capas de alambre y, a continuación, utilizando la técnica de sustracción Park lentamente recorta áreas de la malla. Cada pieza es de varios centímetros de espesor, ya que cada plano que forma la imagen final está separada a muy poca distancia, dando a los retratos una cierta profundidad y dimensionalidad que es difícil de transmitir en una fotografía.

Korean sculptor Seung Mo Park creates large ephemeral portraits by layering frames of wire mesh together and cutting through the layers to create depth. Each work begins with a photograph which is superimposed upon the overlapping layers of wire with a projector. He then employs a subtractive technique of snipping away areas of mesh and netting. Each piece is several inches thick and the plane that forms the final image contains spaces that are a few finger widths apart, which contribute depth, movement and dimensionality to the portraits. 
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Paleta de Narmer / The Narmer Palette

Esquisto verde / siltstone, 64 x 45 cm., c.3050 A.C. / 31st century BC (circa)
Museo Egipcio (El Cairo, Egipto / Egypt)

Conteniendo algunas de las más antiguas inscripciones jeroglíficas que se conocen, se cree que representa la unificación del Alto y el Bajo Egipto bajo el rey Narmer. Por un lado, el rey está representado con la corona blanca del Alto Egipto, y por el otro la Roja, del Bajo Egipto. La Paleta, que ha sobrevivido cinco milenios en condición casi perfecta, fue descubierta por los arqueólogos británicos James E Quibel y Frederick W. Green, en lo que llamaron el Depósito Principal en el Templo de Horus en Nekhen, durante la temporada de excavaciones 1897-1898

Containing some of the earliest hieroglyphic inscriptions ever found, it is thought by some to depict the unification of Upper and Lower Egypt under the king Narmer. On one side, the king is depicted with the bulbed White Crown of Upper (southern) Egypt, and the other side depicts the king wearing the level Red Crown of Lower (northern) Egypt. The Palette, which has survived five millennia in almost perfect condition, was discovered by British archeologists James E. Quibell and Frederick W. Green, in what they called the Main Deposit in the Temple of Horus at Nekhen, during the dig season of 1897–1898.
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Lovis Corinth
(Tapiau [Gvardeysk/ Гвардейск], Königreich Preußen /
Reino de Prusia / Kingdom of Prussia, 1858 - 
Zandvoort, Nederland / Países Bajos / Netherlands, 1925) 

"Susanna im bade / Susana en el baño / Suzanne in the Bath", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 159 x 111,8 cm., 1890

Lovis Corinth en "El Hurgador" / in this blog: [Todos los enlaces / All Links]
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Georges Desvallières
(París, Francia / France, 1861 - 1950)

"Los arqueros / The Archers"
Pastel sobre papel gris-beige / pastel on grey-beige paper, 137,5 x 227,5 cm., 1895. 
Musée d'Orsay (París, Francia / France)
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Illma Gore
(Australia - EE.UU. / USA, 1992-)

"Haz a los Estados Unidos grandes otra vez / Make America Great Again"
Lápices pastel / pastel pencils, 11" x 14", 2016

«"Haz a los Estados Unidos grandes otra vez" fue creada para evocar una reacción en los espectadores, buena o mala, sobre la importancia que damos a nuestro ser físico. Uno no debería sentirse castrado por el tamaño de su pene o su vagina, ya que no define quién eres. Tus genitales no definen tu género, ni tu poder, ni tu estatus.
Dicho en pocas palabras, tú puedes ser un gran capullo, independientemente de lo que haya en tus calzoncillos.
Donald J. Trump, facebook, twitter, and eBay han intentado censurar esta imagen, prohibiéndome a mí y a todos los que la habéis compartido.»

«"Make America Great Again" was created to evoke a reaction from its audience, good or bad, about the significance we place on our physical selves. One should not feel emasculated by their penis size or vagina, as it does not define who you are. Your genitals do not define your gender, your power, or your status.
Simply put, you can be a massive prick, despite what is in your pants.
Donald J. Trump, Facebook, Twitter, and eBay have tried to censor this image banning me & those of you who have shared it.»

Website, facebook, Wikipedia (en inglés), Motherboard, The Guardian

Donald Trump en "El Hurgador" / in this blog:
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Adrian Gottlieb
(Vermont, EE.UU. / USA, 1975-)

"Palacio de mármol / Marble Palace", óleo sobre lino / oil on linen, 36" x 22"

Adrian Gottlieb en "El Hurgador" / in this blog[Recolección (LVIII)], [Recolección (CXX)]
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Joan Rasmussen
(EE.UU. / USA)

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Nobe Babayan
(Հայաստան / Armenia, 1964-)

"Diálogo / Dialog", bronce / bronze, 22,5 x 13,5 x 7, Ed. 25 
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Frederick Carl Frieseke
(Owosso, Michigan, EE.UU. / USA, 1874 - 
Le Mesnil-sur-Blangy, Normandie, France / Normandía, Francia, 1939)

"Venus a la luz del sol / Venus in the Sunlight", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 97,79 x 130,49 cm., c.1913.
Colección privada / Private Collection
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Miguel Blay y Fàbregas
(Miquel Blay i Fàbregas)
(Olot, Girona, Catalunya / Cataluña, España / Catalonia, Spain, 1866 - Madrid, 1936)

"Els primers freds / Los primeros fríos / The First Cold", mármol / marble
Jardín Botánico / Botanical Garden (Buenos Aires, Argentina)
Wikipedia

viernes, 29 de abril de 2016

Antonio Possenti (II) [Pintura / Painting]

Antonio Possenti
(Lucca, Italia / Italy, 1933 - 2016)


Antonio Possenti es un artista nacido en Lucca en 1933, donde vive trabaja. Importantísimo surrealista italiano, su obra puede verse en el Museo Lucca Possenti dedicado a su arte.
Me remito al post anterior para más imágenes e información sobre su obra.

Boschi e giardini / Bosques y jardines / Forests and Gardens
"Al limite del bosco / Al borde del bosque / At the Edge of the Grove", 50 x 50 cm., 1992

Stanze / Habitaciones / Rooms - "Morfeo" 60 x 100 cm.

Izq./ Left: Tenero gigante. Carducci - "Il bove / El buey / The Ox", 30 x 20 cm.
Der./ Right: Mare / Mar / Sea - "Riposo del pescatore / 
Descanso del pescador / Rest of the Fisherman", 40 x 30 cm.

Música / Music - "Bohéme / Bohemia", 60 x 60 cm.

Per "Bestie" di / Para "Bestias" de / For "Beasts" by Federigo Tozzi - "Cane / Perro / Dog"

Carte nautiche / Cartas náuticas / Nautical Charts
"Bahía de Nanaimo / Nanaimo Harbour"

Viaggi / Viajes / Travels
"Darwin alle Galapagos / en las Galápagos / at the Galapagos Islands" 130 x 130 cm., 2001

Música / Music - Izq./ Left: Puccini La Boheme - Der./ Right: Puccini Butterfly, 80 x 60 cm.

"Autoritratto / Autorretrato / Self Portrait"

Antonio Possenti is an artist born in Lucca in 1933 where he lives and works. An extremely important Italian surrealist, he is featured in the Lucca Possenti Museum dedicated to his art.
I refer to the previous post for more images and information about his work.

Fumetti / Cómics
"Buon anniversario / Feliz cumpleaños / Happy Birthday Mister Brown" 54 x 44 cm.

Mare / Mar / Sea - "Castelli di sabbia / Castillos de arena / Sand Castles", 70 x 100 cm., 1997

Inquisizione e Torture / Inquisición y tortura / Inquisition and Torture
Izq./ Left: "Inquisitore in campagna / Inquisidor en campaña / Inquisitor Campaign"
Der./ Right: "Rogo della strega / Quema de la bruja / Burning of the Witch"

Carte nautiche / Cartas Náuticas / Nautic Charts - "Lifax" 50 x 70 cm.

Boschi e giardini / Bosques y jardines / Forests and Gardens
"Il giardino di arlecchino / El jardín del arlequín / The garden of Harlequin", 50 x 60 cm.

Stanze / Habitaciones / Rooms
Izq./ Left: "Stanza del Comandante / Habitación del Comandante / Room of Commander Rubattino", 40 x 30 cm.
Der./ Right: "Stanza azurra di / Habitación azul de / Blue Room of Frida", 40 x 30 cm.

Boschi e giardini / Bosques y jardines / Forests and Gardens
"Nel bosco l'inverno / Invierno en el bosque / Winter in the Forest", 100 x 100 cm., 1994

Viaggi / Viajes / Travels
"Viaggio all Isola di Pasqua / Viaje a la Isla de Pascua / Journey to the Eastern Island", 40 x 50 cm.

Mare / Mar / Sea - "Dopo il naufragio / Después del naufragio / After the Shipwreck"

Mare / Mar / Sea - "Due Pescatori / Dos pescadores / Two Fishermen"

Antonio Possenti en "El Hurgador" / in this blog[Antonio Possenti (I) (Pintura)], [Rinocerontes (LXXI)]

Fuentes / Sources: WebsiteSixty One Gallery

* Antonio Possenti murió en Lucca el 28 de julio de 2016 /
died in Lucca, on July 28th, 2016

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Imágenes publicadas con autorización del artista (¡Muchas gracias, Antonio!)
Images published here with artist's permission (Thanks a lot, Antonio!)