domingo, 7 de abril de 2019

Aniversarios / Anniversaries (CCLXXXV) [Abril / April 1-7]

Todos los aniversarios de Abril aquí / All anniversaries for April here.
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El 1 de Abril es el cumple de

Albrecht Samuel Anker, pintor e ilustrador suizo nacido en 1931 en Ins, quien ha sido llamado el "pintor nacional" de Suiza debido a sus representaciones populares de la vida de las aldeas suizas del siglo XIX.
Anker asistió a la escuela en Neuchâtel donde él y Auguste Bachelin, más tarde compañero artista, tomaron lecciones tempranas de dibujo con Louis Wallinger en 1845-48. Posteriormente estudió teología, comenzando en 1851 en Berna y continuando en la universidad de Halle, Alemania. Pero en Alemania se inspiró en las grandes colecciones de arte, y en 1854 convenció a su padre para que aceptara una carrera artística. En Neuchâtel comenzó a usar el nombre Albert, porque era más fácil de pronunciar para sus compañeros de clase francófonos.

"Die Andacht des Großvaters / La devoción del abuelo /
The Devotion of the Grandfather", 63 x 92 cm., 1893
Kunstmuseum / Museo de Bellas Artes (Berna, Suiza / Bern, Switzerland). Wikimedia Commons

Anker se mudó a París, donde estudió con Charles Gleyre y asistió a la Escuela Nacional Superior de Bellas Artes en 1855-60. Instaló un estudio en el ático de la casa de sus padres y participó regularmente en exposiciones en Suiza y París. Se casó con Anna Rüfli en 1864 y tuvieron seis hijos juntos. Los cuatro niños que no murieron a una edad temprana, Louise, Marie, Maurice y Cécile, aparecen en algunas de las pinturas de Anker. En 1866 fue galardonado con una medalla de oro en el Salón de París por "Schlafendes Mädchen im Walde / Niña durmiendo en el bosque" (1865) y "Schreibunterricht / lLecciones de escritura" (1865). En 1878 fue nombrado caballero de la Legión de Honor. En 1870-74 fue miembro del Gran Consejo de Berna, donde defendió la construcción del Kunstmuseum / Museo de Bellas Artes.

"Der Absinthtrinker / El bebedor de absenta / The Absinthe Drinker"
Acuarela sobre papel / watercolor on paper, 48,5 x 37,5 cm. 1907. Wikimedia Commons

Además de sus estancias regulares en París en invierno, Anker viajaba con frecuencia a Italia y otros países europeos. En 1889-93 y 1895-98 fue miembro de la Comisión Federal de Arte de Suiza y en 1900 recibió un doctorado honorario de la Universidad de Berna. Un ictus en 1901 redujo su capacidad para trabajar. Sólo después de su muerte en 1910 hubo una primera exposición dedicada a él, que tuvo lugar en el Museo de Arte y Historia de Neuchâtel.

"Großvater mit Zeitung / Abuelo con periódico / Grandfather With Newspaper"
Acuarela sobre papel / watercolor on paper, 24,6 x 33,6 cm., 1906. Christie's

On April 1 is the birthday of

Albrecht Samuel Anker, Swiss painter and illustrator born in 1931 in Ins, who has been called the "national painter" of Switzerland because of his enduringly popular depictions of 19th-century Swiss village life.
Anker attended school in Neuchâtel, where he and Auguste Bachelin, later a fellow artist, took early drawing lessons with Louis Wallinger in 1845-48. Afterwards, he studied theology, beginning in 1851 in Bern and continuing at the university of Halle, Germany. But in Germany he was inspired by the great art collections, and in 1854 he convinced his father to agree to an artistic career. In Neuchâtel he began using the name Albert, because it was easier to pronounce for his French-speaking classmates.

"Schlafendes Mädchen auf einer Holzbank /
Niña dormida sobre un banco de madera / Sleeping Girl on a Wooden Bench"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 45 x 70 cm. Sotheby's

Anker moved to Paris, where he studied with Charles Gleyre and attended the École nationale supérieure des Beaux-Arts in 1855-60. He installed a studio in the attic of his parents' house and participated regularly in exhibitions in Switzerland and in Paris. Anker married Anna Rüfli in 1864, and they had six children together; the four children who did not die at an early age - Louise, Marie, Maurice and Cécile - appear in some of Anker's paintings. In 1866, he was awarded a gold medal at the Paris Salon for Schlafendes Mädchen im Walde (1865) und Schreibunterricht (1865); in 1878 he was made a knight of the Légion d'honneur. In 1870-74 he was a member of the Grand Council of Bern, where he advocated the construction of the Kunstmuseum Bern.

"Der Trinker / El bebedor / The Drinker", 60 × 50 cm., 1868
Kunstmuseum / Museo de Bellas Artes (Berna, Suiza / Bern, Switzerland). Wikimedia Commons

Apart from his regular wintertime stays in Paris, Anker frequently travelled to Italy and other European countries. In 1889-93 and 1895-98 he was a member of the Swiss Federal Art Commission and in 1900 he received an honorary doctorate from the University of Bern. A stroke in 1901 reduced his ability to work. Only after his death in 1910 was there a first exposition dedicated to him, held at the Musée d'art et d'histoire in Neuchâtel.

"Strickendes Mädchen, Kleinkind in der Wiege hütend /
Chica tejiendo cuidando al niño en una cuna / Knitting Girl Watching The Toddler In a Cradle"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 54 x 70 cm., 1885. Sotheby's


El 2 de Abril es el cumple de

Arthur Degner, pintor, artista gráfico y escultor alemán nacido en 1888 en Gumbinnen, Prusia Oriental.
Entre 1906 y 1908 estudió en la Academia de Arte de Königsberg con Ludwig Dettmann y Otto Heichert. En 1909 se trasladó a Berlín después de una estancia en Munich. En 1912 expuso allí en la galería de Paul Cassirer, a cuya sugerencia en 1910 había viajado a París. Además de Cassirer, encontró la promoción de Lovis Corinth y Max Liebermann. Durante la Primera Guerra Mundial sirvió desde 1914 hasta 1918 en el servicio médico. En 1919 se convirtió en presidente de la Secesión Libre, de la que era miembro desde 1911.

"Winterlandschaft / Paisaje invernal / Winter Landscape"
Óleo sobre masonita / oil on masonite, 34.2 x 50.3 cm. Artnet

En 1920 fue nombrado miembro de la Academia Königsberg. En 1925 regresó a Berlín, donde enseñó en la Hochschule für Bildende Künste (HBK) / Colegio de Bellas Artes.
De 1931 a 1933 fue presidente de la Secesión de Berlín. Después de la toma del poder de los nacionalsocialistas, se le prohibió trabajar y exhibir. Sin embargo, el Premio Villa Romana del Deutscher Künstlerbund le permitió estudiar en Florencia en 1936, y en 1937 se convirtió en miembro de la Asociación de Artistas de Berlín, pero en 1939 fue expulsado del Reichskulturkammer y seis de sus obras fueron confiscadas como "arte degenerado".

"Kreuzigung / Crucifixión / Crucifixion"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 84 x 80 cm. LotSearch

Cuando su estudio fue destruido junto con 300 pinturas, se mudó en 1943 a Silesia. En 1944, con 56 años de edad, se vio obligado a trabajar en Polonia. Después de la guerra, Karl Hofer lo llevó de vuelta a la Hochschule für Bildende Künste. Se retiró en 1956.
Murió en 1972.

"Akt / Desnudo / Nude", 1910. Foto / Photo: Пётр Кулаков, Flickr

On April 2 is the birthday of

Arthur Degner, German painter, graphic artist and sculptor born in 1888 in Gumbinnen, East Prussia.
Between 1906 and 1908 he studied at the Art Academy Königsberg with Ludwig Dettmann and Otto Heichert. In 1909 he moved to Berlin after a stay in Munich. In 1912 he exhibited there in the gallery of Paul Cassirer, at whose suggestion in 1910 he had traveled to Paris. Besides Cassirer's he found the promotion of Lovis Corinth and Max Liebermann. During the First World War he served from 1914 to 1918 in the medical service. In 1919 he became chairman of the Free Secession, of which he was a member since 1911.

"Mädchen mit Kupplerin / Chica con casamentera / Girl With Matchmaker"
Témpera sobre cartón / tempera on cardboard, 101 x 71 cm. The Saleroom

In 1920 he was appointed to the Königsberg Academy. In 1925 he returned to Berlin, where he taught at the Hochschule für Bildende Künste (HBK) / College of Fine Arts.
From 1931 to 1933 he was chairman of the Berlin Secession. After the seizure of power of the National Socialists he was banned to work and exhibitions. Nevertheless, the Villa Romana Prize of the Deutscher Künstlerbund enabled him to study in Florence in 1936, and in 1937 he became a member of the Association of Berlin Artists, but in 1939 he was expelled from the Reichskulturkammer and six of his works confiscated as "degenerate".

"Landschaft mit Figur / Paisaje con figura / Landscape With Figure"
Acuarela, aguada, lápiz y tiza sobre papel / 
watercolor, gouache, pencil and chalk on paper, 39 x 29 cm.

When his studio was destroyed with 300 paintings, he moved in 1943 to Silesia. In 1944, the then 56-year-old was obliged to work in Poland. After the war he was brought back to the Hochschule für Bildende Künste by Karl Hofer. He retired in 1956.
He died in 1972.

"Uferpartie des Wannsees im Abendlicht / Orilla del Wannsee en la luz del atardecer /
Bank of the Wannsee in the Evening Light"
Óleo sobre panel duro / oil on hardboard, 73 x 100 cm. The Saleroom

Arthur Degner en "El Hurgador" / in this blog [Recolección (CXXVII)]


El 3 de Abril es el cumple de

Knut Alfred Ekwall, pintor e ilustrador sueco nacido en 1843 en la parroquia Säby (hoy Tranås), Småland.
Su padre era un agente judicial de la Autoridad de Ejecución de la Corona. Marcus Larson se dio cuenta de su talento y le ofreció espacio en su estudio en 1858. Lamentablemente, el estudio se quemó, pero aún así pudo estudiar con Larson y, sobre esa base, obtener acceso a la Real Academia Sueca de Bellas Artes, donde estudió desde 1860 hasta 1866, con énfasis en la xilografía. Después de graduarse fue empleado como dibujante por el ilustrador de neoyorkino Tidning. Gracias al apoyo financiero del conde Gustaf Trolle-Bonde pudo estudiar en Alemania. Fue alumno de Ludwig Knaus en Berlín.
En 1870 trabajó como artista en Munich, luego se mudó a Leipzig donde trabajó para el Illustrirte Zeitung. En 1871 se casó con la cantante de ópera Johanna Maria Theresia Burkowitz-Pönitz (1851-1933) y decidió quedarse en Alemania. En 1876 se mudaron a Berlín, donde estudió con el famoso pintor de género y retratos Ludwig Knaus. Mientras estuvo allí continuó su trabajo como ilustrador para varias publicaciones, incluyendo Die Gartenlaube. También proporcionó ilustraciones para el poema épico de la saga Frithiofs, traducida por Esaias Tegnér.

"En siren drar en fiskare ner i vattnet / Un pescador engullido por una sirena /
A Fisherman Engulfed by a Siren", Óleo sobre lienzo / oil on canvas. Wikimedia Commons

Él y Johanna regresaron a Suecia en 1885, con sus siete hijos, y se establecieron en una casa que él mismo había diseñado a orillas del lago Sommen. Aunque no ocupó ningún cargo oficial, los lugareños lo llamaban "profesor". Viajaba constantemente organizando exposiciones. Durante sus ausencias Johanna daba clases de música a los niños. Cinco de ellos se conocieron como "Ekwallska Kvintetten / El quinteto de Ekwall" y recorrieron toda la zona. En 1890 tuvieron otra hija, Runa, que se convirtió en escultora.
En 1912 su casa en el lago Sommen se quemó. La mayor parte de su trabajo y documentos personales se perdieron. Había estado acostado en su habitación, enfermo, durante algún tiempo, pero fue rescatado y trasladado al cercano sanatorio de Romanas. Unas semanas más tarde, murió allí.

"Kvinnoporträtt / Retrato de una mujer / Woman Portrait"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 53 x 45 cm. ARC

On April 3 is the birthday of

Knut Alfred Ekwall, Swedish painter and illustrator born in 1843 in Säby Parish (now Tranås), Småland.
His father was a bailiff for the Crown Enforcement Authority. His talents were noticed by Marcus Larson who offered him space in his studio in 1858. Sadly, the studio burnt down, but he was still able to study with Larson then, on that basis, gain admission to the Royal Swedish Academy of Fine Arts, where he studied from 1860 to 1866, with an emphasis on woodcutting. After graduating, he was employed as a cartoonist by the Ny illustrerad Tidning. Thanks to financial support from Count Gustaf Trolle-Bonde, he was able to study in Germany. he was a student of Ludwig Knaus in Berlin.
In 1870, he worked as an artist in Munich, then moved to Leipzig, where he worked for the Illustrirte Zeitung. In 1871, he married the opera singer, Johanna Maria Theresia Burkowitz-Pönitz (1851-1933), and decided to stay in Germany. In 1876 they moved to Berlin, where he studied with the famous portrait and genre painter Ludwig Knaus. While there he continued his work as an illustrator for several publications, including Die Gartenlaube. He also provided illustrations for the epic poem Frithiofs saga, translated by Esaias Tegnér.

"Familjelycka / Felicidad familiar / Family Happiness"
Óleo sobre panel / oil on panel, 81 x 101 cm. Artnet

He and Johanna returned to Sweden in 1885, with their seven children, and settled into a home he had designed himself, on the shores of Lake Sommen. Although he held no official position, the locals called him "Professor". He travelled constantly arranging exhibitions. During his absences, Johanna gave music lessons to the children. Five of them became known as the Ekwallska Kvintetten / The Ekwall Quintet, and toured throughout the area. In 1890 they had another daughter, Runa, who became a sculptor.
In 1912 his home at Lake Sommen burned down. Most of his work and personal papers were lost. He had been lying in his bedroom, ill, for some time, but was rescued and taken to the nearby Romanäs sanatorium. A few weeks later, he died there.

"Frieriet / La propuesta / The Proposal"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 110 x 94 cm., entre / between 1880-89
Nordiska museet (Djurgården, Estocolmo / Suecia / Stockholm, Sweden). Wikimedia Commons

Knut Ekwall en "El Hurgador" / in this blog: [Pintando perros (LXIX)]


El 4 de Abril es el cumple de

Leonid Osipovich Pasternak (Леони́д О́сипович Пастерна́к), pintor postimpresionista ruso nacido en 1862 en Odessa. Fue el padre del poeta y novelista Boris Pasternak.
Comenzó a dibujar muy temprano, pero su familia trató de desanimarlo ya que temían que el dibujo interfiriera con sus estudios. Su primer patrocinador fue el limpiador de calles local que comenzó a comprar el arte de Pasternak cuando Leonid tenía siete años. Durante 1879-81 se graduó en la escuela de arte Grekov Odessa.
De 1881 a 1885 estudió en la Universidad de Moscú, primero en el Departamento de Medicina y luego en el Departamento de Derecho. Finalmente decidió dedicar su vida al arte e ingresó en la Real Academia de Bellas Artes de Múnich, donde se graduó en 1887. Regresó a Rusia, cumplió los dos años obligatorios en el Ejército Imperial Ruso (regimiento de artillería), y en 1889 comenzó una Carrera como pintor a tiempo completo.

"Ночь накануне экзамена / La noche antes del examen / The Night before the Exam"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 39 x 55,5 cm., 1895
Musée d'Orsay (París, Francia / France). Wikimedia Commons

El inicio de su carrera fue muy exitoso. Su primera pintura expuesta fue comprada por Pavel Tretyakov, el patrocinador de arte más importante en Rusia de la época. Pronto se convirtió en un pintor popular, miembro del llamado círculo de Polenov, que incluía a Valentin Serov, Isaac Levitan, Mikhail Nesterov y Konstantin Korovin. En 1889 se casó con la pianista Rosa Isidorovna Kaufman, hija de Isidor Kaufman, un industrial judío acomodado. Los recién casados ​​se establecieron en Moscú y en 1890 nació el primero de los cuatro hijos de la pareja: el famoso autor y poeta Boris Pasternak.
Leonid Pasternak fue uno de los primeros pintores rusos que se calificó de impresionista. En Rusia, en las décadas de 1880 y 1890, tal proclamación fue lo suficientemente novedosa como para llamar la atención de un artista. También fue miembro de los movimientos Peredvizhniki y la Unión de Artistas Rusos. Fue amigo de Leo Tolstoy, durante meses vivió en Yasnaya Polyana, y pintó muchos retratos del gran escritor, también ilustrando sus novelas Guerra y paz y Resurrección.
Murió en 1945.

"Вести с родины / Noticias de la patria / News From Homeland"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 152 x 110 cm. Artchive

"Retrato de / Portrait of Judith Spat", pastel sobre papel / pastel on paper, 58 x 47 cm. Sotheby's

On April 4 is the birthday of

Leonid Osipovich Pasternak (Леони́д О́сипович Пастерна́к), Russian post-impressionist painter born in 1862 in Odessa. He was the father of the poet and novelist Boris Pasternak.
He started to draw very early, but his family tried to discourage him, as they feared that his drawing would interfere with his studies. His first sponsor was the local street cleaner who began buying Pasternak's art when Leonid was seven years old. During 1879-81 Leonid Pasternak was a graduate of the Grekov Odessa Art school.
From 1881 to 1885, Leonid studied at Moscow University, first in the Department of Medicine, then at the Department of Law. Eventually he decided to devote his life to art and entered the Royal Academy of Fine Arts in Munich from which he graduated in 1887. He returned to Russia, served the compulsory two years in the Imperial Russian Army (artillery regiment) and in 1889 started a career as a full-time painter.

"Las penas de la composición / The Pains of Composition"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 62,5 x 81 cm. Sotheby's

The start of his career was very successful. His first exhibited painting was bought by Pavel Tretyakov, the most important art sponsor in Russia of the time. He soon became a popular painter, a member of the so-called Polenov circle, that included Valentin Serov, Isaac Levitan, Mikhail Nesterov, and Konstantin Korovin. In 1889 he married the pianist Rosa Isidorovna Kaufman, the daughter of Isidor Kaufman, a well-to-do Jewish industrialist. The newlyweds settled in Moscow and in (1890) the first of the couple's four children was born — the famous author and poet Boris Pasternak.
Leonid Pasternak was one of the first Russian painters who labeled himself an Impressionist. In Russia in the 1880s and 1890s such a proclamation was novel enough to draw attention to an artist. Leonid also was a member of the Peredvizhniki and Union of Russian Artists movements. He was a friend of Leo Tolstoy, for months lived in Yasnaya Polyana, and painted many portraits of the great writer, also illustrating his novels War and Peace and Resurrection.
He died in 1945.

"Tolstoi en casa / Tolstoy at Home"
Pastel y carboncillo sobre papel / pastel and charcoal on paper, 52,5 x 71 cm. Sotheby's

Tolstoi en "El Hurgador" / in this blog[Todos los enlaces / All Links]


El 5 de Abril es el cumple de

Eugene Edward Speicher, pintor figurativo, retratista, paisajista y estadounidense nacido en 1883 en Buffalo, Nueva York.
Comenzó sus estudios de arte en la Escuela de Arte Albright. Se mudó a Nueva York en 1907 y comenzó a asistir a la Art Students League donde estudió con William Merritt Chase y Frank Vincent Du Mond. En 1908 ganó el Premio Kelley de la escuela con un retrato de su colega Georgia O'Keeffe. En 1909 tomó clases del natural con Robert Henri en la Escuela de Arte de Nueva York, lo que resultó de gran importancia para su estilo formativo. A través de Henri, de quien se hizo amigo, también conoció a George Bellows, con quien también trabó amistad, y con Rockwell Kent, Edward Hopper, Guy Pène du Bois, Leon Kroll y un grupo de artistas realistas con los que asoció. En 1910 viajó a Europa, donde permaneció durante dos años para estudiar a los Antiguos Maestros en París, los Países Bajos y España. A su regreso se estableció en Nueva York, y pronto se convirtió en uno de los más prometedores del grupo de pintores estadounidenses más jóvenes. Descubrió Woodstock, Nueva York, poco después y comenzó a dividir su tiempo entre Manhattan y Woodstock, donde se convirtió en una figura importante y popular en la colonia de arte.

"Nancy", óleo sobre tela / oil on canvas, 77 x 92 cm., 1942
Colección privada / Private Collection. Peregrinacultural's Weblog

Desde la adolescencia Speicher comenzó a recibir un flujo constante de premios y distinciones. En la década de 1920 era considerado un destacado artista retratista en Estados Unidos, que practicaba una forma de realismo. Entre los premios que recibió se encuentra la medalla de oro de Beck para retratos de la Academia de Bellas Artes de Pennsylvania, en Filadelfia, en enero de 1920, por su pintura "Chica rusa". En 1926 fue galardonado con la medalla de oro Potter Palmer en el Instituto de Arte de Chicago por "The Lace Scarf". En 1936 la revista Esquire lo nombró el pintor vivo más importante de Estados Unidos. También fue galardonado con la Medalla de Oro del Templo en la Academia de Bellas Artes de Pensilvania en 1938 por "Marianna".

"Retrato de una chica joven / Portrait of a Young Girl (Katharine Rosen)"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 50" x 40 3/8". Lois Wagner Fine Arts. Roll Magazine

Reconocido por su obra como retratista, su renombre le permitió mantenerse gracias a los encargos, y también ejecutó muchos bodegones de flores y paisajes. Siempre favoreciendo a los sujetos femeninos, también fue uno de los pocos modernos en abordar los desnudos, por los que se hizo conocido. Con una técnica sólida y una gran capacidad como dibujante, las composiciones de Speicher son analíticas y metódicas en su diseño y ejecución.
Fue nombrado asociado de la Academia Nacional de Diseño en 1912 y académico completo en 1925. También fue nombrado director de la Academia Americana de Artes y Letras en 1945.
Murió en 1962.

"Susan'', óleo sobre lienzo / oil on canvas, 38" x 33", 1936. Invaluable

On April 5 is the birthday of

Eugene Edward Speicher, American portrait, landscape, and figurative painter born in 1883 in Buffalo, New York. 
He began his studies in art at the Albright Art School. He moved to New York in 1907 and began attending the Art Students League where he studied with William Merritt Chase and Frank Vincent Du Mond. In 1908, he won the school's Kelley Prize with a portrait of fellow student Georgia O'Keeffe. In 1909 took life classes with Robert Henri at the New York School of Art, which he found of great importance to his formative style. Through Henri, with whom he became close friends, he also became acquainted with George Bellows, with whom he also became close, and with Rockwell Kent, Edward Hopper, Guy Pène du Bois, Leon Kroll, and a coterie of realist artists with whom he associated. In 1910, he went to Europe, where he remained for two years to study the Old Masters in Paris, the Netherlands, and Spain. Upon his return, he settled in New York, and soon became known as one of the most promising of the younger group of American painters. He discovered Woodstock, New York, soon after and began to split his time between Manhattan and Woodstock, where he became an important and popular figure in the art colony.

"Retrato de una chica francesa / Portrait of a French Girl (Jeanne Balzac)"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 1924
Colección permanente de la Asociación de artistas y museo Woodstock /
Woodstock Artists Association and Museum Permanent Collection. Chronogram

From the teens, Speicher began to receive a steady stream of awards and honors. By the 1920s Speicher was considered a leading portrait artist in America, practicing a form of realism. Among the awards he received was the Beck Gold medal for portraiture at the Pennsylvania Academy of the Fine Arts in Philadelphia in January 1920, for his painting Russian Girl. In 1926 he was awarded the Potter Palmer Gold medal at the Art Institute of Chicago for The Lace Scarf. In 1936 Esquire magazine called him America's most important living painter. He was also awarded the Temple Gold Medal at the Pennsylvania Academy of the Fine Arts in 1938 for Marianna.

"Chica con collar de coral / Girl in a Coral Necklace", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 24" x 20", c. 1935
Colección privada / Private Collection. The Dorsky

Recognized for his work in portraiture, Speicher’s renown allowed him to support himself with commissions, and he also executed many flower still lifes and landscapes. Always favoring female subjects, he was also one of the few moderns to undertake nudes for which he became known. With a strong technique and great capability as a draughtsman, Speicher’s compositions are analytical and methodical in their design and execution.
He was nominated an associate of the National Academy of Design in 1912 and a full academician in 1925. Speicher was appointed director of the American Academy of Arts and Letters in 1945.
He died in 1962.

"Pattie", Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 34 1/8" x 27 3/4", 1938
Indianapolis Museum of Art (Indiana, EE.UU./ IN, USA)



El 6 de Abril es el cumple de

Samuel Lovett Waldo, retratista estadounidense nacido en 1783 en Windham, Connecticut.
A los dieciséis años se mudó a Hartford para comenzar su formación artística formal bajo la tutela de Joseph Steward, un destacado artista local. Cuatro años más tarde se instaló como retratista en Hartford, y luego se mudó a Litchfield. Mientras estuvo en Hartford conoció al congresista John Rutledge, Jr., quien quedó impresionado con su trabajo y en 1803 lo invitó a ir a Charleston, Carolina del Sur. De 1803 a 1805 Waldo obtuvo considerables ingresos de sus encargos y decidió que usaría el dinero para estudiar arte en Londres. Llegó allí en 1806 con cartas de presentación de Benjamin West y John Singleton Copley. Mientras estudiaba con ellos, también estudió dibujo en la Royal Academy y expuso un retrato allí en 1808. Entre medias de sus actividades artísticas, conoció y se casó con Elizabeth Wood de Liverpool. Tuvieron cinco hijos. Después de su muerte en 1825, se casó con Deliverance Mapes y tuvo siete hijos más.

"David Leavitt"
Óleo sobre panel / oil on panel, 83.9 x 65 cm., ca.1820-25
Brooklyn Museum (Nueva York, EE.UU./ NY, USA)

En 1809 regresó a los Estados Unidos y estableció un estudio de retratos en Nueva York. Tres años más tarde, William Jewett (fallecido el 24 de marzo de 1874), un joven pintor técnico de New London, CT que quería ser un buen artista, se acercó a Waldo y le pidió que lo aceptara como aprendiz. Waldo estuvo de acuerdo y le permitió vivir con su familia durante su tiempo de estudio. En 1818 entraron en una sociedad formal que duró hasta 1854, cuando Jewett se retiró. Como equipo, generalmente se cree que Waldo pintó la cabeza y las manos de sus sujetos, mientras Jewett completaba la ropa y las cortinas.
Además de su pintura, Waldo fue director de la Academia Estadounidense de Bellas Artes desde 1817 hasta su disolución en 1841. También fue miembro fundador de la Academia Nacional de Diseño.
Murió en 1861.

"La Sra. / Mrs. James Mackie", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 92,1 × 73,7 cm., 1830-40
The Art Institute (Chicago, EE.UU./ USA)

On April 6 is the birthday of

Samuel Lovett Waldo, American portrait painter born in 1783 in Windham, Connecticut.
At the age of sixteen, he moved to Hartford to begin his formal art training under the tutelage of Joseph Steward, a prominent local artist. Four years later, he set up shop as a portraitist in Hartford, later relocating to Litchfield. While in Hartford, he had made the acquaintance of congressman John Rutledge, Jr., who was impressed with his work and, in 1803, invited him to go to Charleston, SC. From 1803 to 1805, Waldo earned a sizable income from his commissions and decided that he would use the money to study art in London. He arrived there in 1806 with letters of introduction to Benjamin West and John Singleton Copley. While studying with them, he also studied drawing at the Royal Academy and exhibited a portrait there in 1808. Between his artistic activities, he met and married Elizabeth Wood of Liverpool. They had five children. After her death in 1825, he married Deliverance Mapes and had seven more children.

"El mendigo independiente / The Independent Beggar"
Óleo sobre tabla / oil on wood, 47,8 x 36,9 cm., c.1819
The Cleveland Museum of Art (Ohio, EE.UU./ OH, USA)

In 1809, he returned to the United States and established a portrait studio in New York. Three years later William Jewett (d. 24 March 1874), a young coach painter from New London, CT who wanted to be a fine artist, approached Waldo and asked to be taken in as an apprentice. Waldo agreed and allowed him to live with his family during his time of study. In 1818, they entered into a formal partnership which lasted until 1854, when Jewett retired. As a team, it is generally believed that Waldo painted the head and hands of their subjects, while Jewett filled in the clothing and draperies.
In addition to his painting, Waldo served as a director of the American Academy of the Fine Arts from 1817 until its dissolution in 1841. He was also a founding member of the National Academy of Design.
He died in 1861.

S.L.Waldo & William Samuel Lyon Jewett
(Nueva York, EE.UU./ NY, USA, 1834 - Bergen, Nueva Jersey / NJ, 1876)
"Enoch Crosby", óleo sobre madera / oil on wood, 83,8 x 64,8 cm., 1830
National Portrait Gallery (Washington, EE.UU./ USA)



Hoy, 7 de Abril, es el cumple de

Thomas Benjamin Kennington, pintor de género, realista social y retratista inglés, nacido en 1856 en Grimsby, Lincolnshire.
Se formó en arte en la Liverpool School of Art (ganando una medalla de oro), en el Royal College of Art (RCA) en Londres, y en la Académie Julian en París, donde estudió con Bougereau y Robert-Fleury. Más tarde se mudó a Chelsea, en Londres.
Expuso en la Royal Academy de Londres de 1880 a 1916, y también mostró regularmente su trabajo en la Royal Society of British Artists (RBA) en Suffolk Street y en la galería Grosvenor. Fue miembro fundador y primer secretario del New English Art Club (desde 1886), y también fundó la Imperial Arts League, cuyo objetivo declarado era "proteger y promover los intereses de los artistas e informar, asesorar y ayudar ... ". Ganó una medalla de bronce en la Exposición Universal de 1889.

"El pellizco de la pobreza / The Pinch of Poverty"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 167,6 x 148,5 cm., 1889
Art Gallery of South Australia (Adelaida / Adelaide, Australia)

Kennington se hizo conocido no solo por sus pinturas idealizadas de escenas domésticas y cotidianas, sino también por sus obras de realismo social. Pinturas como "Huérfanos" (1885; Tate, Londres), "Viudas y sin padre" (1885), "Personas sin hogar" (1890) y "El pellizco de la pobreza" (1891), representaban las duras realidades de la vida de los pobres en Gran Bretaña de una manera que llegaba a las emociones del espectador. Se ha sugerido que puede haber sido influenciado por el pintor español Murillo (1618-1682), cuyo trabajo también contó con niños de la calle. Pintó tanto al óleo como en acuarela.
Murió en 1916.
Su hijo Eric Kennington (1888–1960) también fue un notable artista, ilustrador y escultor.

"Leyendo la carta / Reading the Letter", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 1891. Wikimedia Commons

"Huérfanos / Orphans", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 137,5 × 111,5 cm., 1885
Tate Gallery (Londres, Reino Unido / London, UK)

Today, April 7, is the birthday of

Thomas Benjamin Kennington, English genre, social realist and portrait painter born in 1856 in Grimsby, Lincolnshire.
He trained in art at the Liverpool School of Art (winning a gold medal), the Royal College of Art (RCA) in London, and the Académie Julian in Paris, where he studied under Bougereau and Robert-Fleury. He later moved to Chelsea in London.
He exhibited at the Royal Academy, London from 1880 to 1916, and also regularly showed his work at the Royal Society of British Artists (RBA) in Suffolk Street and the Grosvenor gallery. He was a founder member and first secretary of the New English Art Club (from 1886), and also founded the Imperial Arts League, whose stated purpose was to "protect and promote the interests of Artists and to inform, advise and assist....". He won a bronze medal at the Exposition Universelle of 1889.

"Pandora", óleo sobre lienzo / oil on canvas, 166,4 x 113 cm., 1908
Colección privada / Private Collection. Wikimedia Commons

Kennington became known not only for his idealised paintings of domestic and everyday-life scenes but also for his social realist works. Paintings such as Orphans (1885; Tate, London), Widowed and fatherless (1885), Homeless (1890), and The pinch of poverty (1891), depicted the harsh realities of life for the poor in Britain in a manner that played on the onlooker's emotions. It has been suggested that he may have been influenced by the Spanish painter Murillo (1618–1682), whose work also featured street children. He painted in both oils and watercolour.
He died in 1916.
His son Eric Kennington (1888–1960) was also a notable artist, illustrator and sculptor.

"Parlanchinas / Chatterboxes"
Óleo sobre lienzo / oil on canvas, 83 x 109 cm., c.1890. The Athenaeum

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