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El 14 de Abril es el cumple de
Oliver Rath, fotógrafo alemán nacido en 1978 en Heidelberg. Llevó adelante un fotoblog desde 2009 mostrando imágenes de su vida, así como retratos, moda y fotografía de desnudos.
Creció en Friburgo. Sus primeros intentos como productor musical comenzaron a la edad de 20 años. Como DJ trabajó bajo el nombre de Al Kapone.
Como ganador de la Red Bull Music Academy 2001 en Nueva York, descubrió su interés por la fotografía. Fue autodidacta como fotógrafo. Desde 2010 vivió y trabajó principalmente en Berlín, donde abrió una galería para fotografía y arte moderno en 2012.
Las imágenes de Rath van desde instantáneas hasta trabajos conceptuales. Dinamismo, provocación, humor visual y espectaculares puestas en escena caracterizan sus cuadros. Sus imágenes, a menudo provocativas, muestran a las celebridades, la escena y modelos de Berlín con motivos excesivos, perdidos y, al mismo tiempo, alegres y de aspecto eufórico. Él mismo describió su arte diciendo "no tener miedo de nada ... ni idea de nada".
No pocas veces sus modelos son desnudos. "Todo lo que está prohibido y es malvado me emociona. La personalidad pura aparece sin máscaras y velos", dijo Oliver Rath sobre su fotografía de desnudos.
"Sin techo en Berlín / Homeless in Berlin"
En la presentación de su blog puede leerse:
"Esas son imágenes de un maníaco. Sus imágenes están infiltradas por códigos de hedonismo urbano, aunque rupturista debido a un humor a veces rancio, a veces cáustico. Es un lenguaje de imagen duro y áspero, un lenguaje sin abordajes diplomáticos ni compromisos, pero alimentado con un temperamento sin control y un sentido de la semántica que va de lo elegante a lo sutil. Toma todo lo que hace una buena imagen: geometría, contraste, perspectiva, disposición. Pero más que eso, él es un maestro de esas pequeñas cosas, que llevan una buena imagen a convertirse en excelente. Es unl defensor de maximizar los impactos. Encuentra la gran conversación incluso en los gestos más pequeños. Podría simplemente golpearte en la cara con una foto, pero podría lamer tus heridas con la siguiente. Su sentido para el sentimiento correcto no tienen comparación, ya sea a escala nacional o internacional. Llámalo hombre del momento. ¿Qué digo? Llámalo un cronista representativo del Zeitgeist. Bueno, ¿por qué digo tanto de todos modos? Solo encuentra una de sus fotos y llámalo tu nuevo fotógrafo favorito."
"Pläne sind die Träume der Verständigen / Los planes son los sueños del entendimiento /
The plans are the dreams of understanding"
Model / model: Christian Vadim
"Unser heutiges Abendprogramm / Nuestro programa para esta tarde / Our Today's Evening Program."
Model / model: Micaela Schaefer
On April 14 is the birthday of
Oliver Rath, German photographer born in 1978 in Heidelberg. He ran a photoblog since 2009 and showed pictures of his life as well as portrait, fashion and nude photography.
He grew up in Freiburg im Breisgau. His first attempts as a music producer began at the age of 20 years. As a DJ he was active under the name Al Kapone.
As a winner of the Red Bull Music Academy 2001 in New York, he discovered his interest in photography. He was self-taught as a photographer. Since 2010 he lived and worked mainly in Berlin, where he opened a gallery for photography and modern art in 2012.
Rath's pictures range from snapshots to conceptual works. Dynamism, provocation, visual humor and spectacular stagings characterize his pictures. His often provocative images show celebrities, the Berlin scene and models in excessive, lost and at the same time cheerful and euphoric-looking motifs. He himself described his art by saying "do not be afraid of nothing .. no idea of nothing".
Not infrequently, his models are nude. "Everything that is forbidden and wicked excites me. The pure personality shows up without masks and veils, "said Oliver Rath about his nude photography.
"Aktenkundig Charlie / Charlie Fichada / Charlie On Record"
In the presentation of his blog you can read:
Those are pictures of a maniac. His imagery is infiltrated by codes of urban hedonism, yet ruptured by sometimes prankish, sometimes caustic humour. It is a hard and rough picture language, a language without diplomatic attachments or compromise, but fuelled with unchecked temper and elegant to subtle sense for semantics. He takes everything in that makes a good picture: geometry, contrast, perspective, arrangement. But more than that, he’s a master of those little things, that push a good picture to become an outstanding one. He is the advocate of maximizing impacts. He’ll find the big talk even in the smallest gestures. He might just slam you in the face with a picture. But he might lick your wounds with the very next one. His sense for the right sentiment is without comparison, be it on national or international scale. Call him man of the moment. What do I say? Call him a depicting chronicler of the Zeitgeist. Well, why do I say so much anyway? Just find one of his pictures and call him your new favourite photographer.
He died in 2016.
"Auf den Spuren Woyzecks / Siguiendo los pasos de / In the footsteps of Woyzeck"
El 15 de Abril es el cumple de
Jiří Hanke, fotógrafo documental, conceptual y de retratos checo nacido en 1944 en Kladno.
Se ocupa de proyectos a largo plazo con un enfoque social. Sus fotografías a menudo se han inspirado en su ciudad natal. Su serie fotográfica cerrada más antigua se titula "Gente de Podprůhon 1974-1989" (publicada en forma de libro en 1995). El valor histórico de documentar el estilo de vida de una colonia de clase trabajadora en desaparición era evidente incluso en el momento de su creación. Los testimonios históricamente fundamentados de la existencia humana en un momento dado representan una declaración general que se extiende más allá de las fronteras de la región en cuestión.
"Lidé z / Gente de / People of Podprůhon", 1984 © Jiří Hanke. Aktuálně.cz
La serie clave de Hanke "Vistas desde la ventana de mi piso" consiste en instantáneas tomadas desde el 10 de septiembre de 1981 al 10 de enero de 2003 (publicadas en forma de libro en 1994 y 2013). Un viejo retrato doble de Hanke con su padre, cuyo talento fotográfico heredó, lo llevó a la serie "Los ecos de una generación" (1998). Desde 1986 lo ha ampliado con otros dípticos o series más completas de retratos de padres e hijos. Una sección transversal de su extensa obra, preparada con motivo del 75 cumpleaños de Hanke, también incluye sus otras series con imágenes en clásico blanco y negro "Fragmentos de París", "Imagen de TV" y "Ecos y Periferia".
"Ppohledy z mého okna / Vistas desde la ventana de mi piso /
Views from the Window of my Flat 1981-2003", 22/6/1984, 12:20 © Jiří Hanke. Aktuálně.cz
On April 15 is the birthday of
Jiří Hanke, Czech documental, portrait and conceptual photographer born in 1944.
deals with long-term, socially focused projects. His photographs have often been inspired by his native town. His oldest closed photographic series is entitled People from Podprůhon 1974–1989 (published in book form in 1995). The historical value of documenting the lifestyle of a vanishing working-class colony was obvious even at the time of its inception. The historically grounded testimonies of human existence at the same time represent a general statement reaching beyond the borders of the given region.
"Otisky generace / Los ecos de una generación /
The Echoes of a Generation", 1998 © Jiří Hanke. Czech Photo Centre
The Echoes of a Generation", 1998 © Jiří Hanke. Czech Photo Centre
Hanke’s key series Views from the Window of My Flat consists of snapshots taken from 10 September 1981 to 10 January 2003 (published in book form in 1994 and 2013). An old double-portrait of Hanke with his father, whose photographic talent he inherited, led him to the series The Echoes of a Generation (1998). Since 1986, Hanke has extended it by other diptychs or more comprehensive series of portraits of parents and children. A cross-section of his extensive oeuvre, prepared on the occasion of Hanke’s 75th birthday, also includes his other series featuring classic black-and-white images: Paris Fragments, TV Image, Echoes and Periphery.
"Pařížské fragmenty / Fragmentos de París / Fragments of Paris", 1982 © Jiří Hanke. Aktuálně.cz
El 16 de Abril es el cumple de
Pierre Toutain-Dorbec, fotógrafo franco-estadounidense nacido en 1951 en Orbec, Calvados, Francia, cuya autorreflexión se expresa a través de su obra, siempre con énfasis en el humanismo. También es autor, pintor, escultor y editor. Vive y trabaja en Estados Unidos.
Desde muy joven su educación se centró en las artes. Su abuelo Gabriel y su tío Jean eran fotógrafos y artistas. Su madre, Françoise Fontaine, era músico profesional y cantante de ópera. Su educación artística comenzó con su familia, que le enseñó las técnicas tradicionales de dibujo, pintura y escultura. Estudió fotografía y recibió una completa instrucción en el cuarto oscuro de su tío. Muy temprano, en busca de sus impulsos artísticos, fotografió y dibujó a su familia y su campo natal, Normandía. Conocía y fue influenciado por un vecino sus abuelos, el famoso pintor figurativo francés Pierre Laffillé (1938-2011), que siguió siendo un amigo de por vida. A los dieciséis años asistió a una de las escuelas de arte más famosas de París, el Atelier de la Grande-Chaumière y recibió allí una educación artística clásica. Al mismo tiempo, se formó y trabajó como asistente con el aclamado fotógrafo alemán Wilhem Willy Maywald (1907-1985), que vivía y trabajaba cerca del Atelier.
"Italia, Venecia / Italy, Venice", 2017
A finales de 1968, alentado por su tío y su abuelo, abandonó su ciudades natal de Orbec y París para seguir una carrera como fotógrafo. Desde entonces ha viajado fotografiando y reflexionando sobre el mundo en general, comenzando en Vietnam. A lo largo de su carrera se ha mantenido fiel a su formación original, su obra es principalmente blanco y negro, todavía trabaja con película tradicional y mantiene su propio cuarto oscuro, procesando sus propias películas y haciendo copias a la gelatina de plata. De 1968 a 1995 trabajó como corresponsal de guerra para las agencias de prensa Gamma y Sygma, y como fotógrafo independiente en todo el mundo. Su obra se centró principalmente en Asia, el sudeste de Asia y el norte de África.
Ha publicado más de cuarenta libros, y ha expuesto sus fotografías, dibujos, esculturas y pinturas en Asia, Europa, América y el norte de África.
También trabajó en la industria de la moda, tanto para Christian Lacroix como para Christian Dior, así como para la industria del cine.
"India", 2016
On April 16 is the birthday of
Pierre Toutain-Dorbec, French-American photographer born in 1951 in Orbec, Calvados, France, whose self-reflection is expressed through his work, always with emphasis in humanism. He is also an author, a painter, a sculptor and a publisher. He lives and works in USA.
From a young age his education was focused in the arts. His grandfather, Gabriel, and his uncle, Jean, where photographers and artists. His Mother, Françoise Fontaine, was a professional musician and opera singer. His art education began with his family, who taught him the traditional techniques in drawing, painting, and sculpting. He studied photography and received complete dark room training from his uncle. Very early, in pursuit of his artistic urges, he photographed and drew his family and his native countryside, Normandy. He knew and was influenced by his grandparents neighbor the famous French figurative painter Pierre Laffillé (1938-2011) who remains a lifetime friend. At sixteen he attended one of the most famous art schools in Paris, the Atelier de la Grande-Chaumière and received a classic art education there. At the same time, he trained and worked as an assistant with the world acclaimed German photographer Wilhem Willy Maywald (1907-1985), who was living and working near the Atelier.
"El momento decisivo. Camboya, campo de refugiados /
The Decisive Moment. Cambodia, Refugee Camp", 1970s
By the end of 1968, encouraged by his uncle and grandfather, he left his hometown Orbec and Paris to pursue a career as a photographer. He has traveled since, photographing and reflecting on the world at large, beginning in Vietnam. Throughout his career Pierre has remained true to his original training, his work is primarily black and white, he still works with traditional film, and he maintains his own darkroom processing his own film and silver gelatins. From 1968 to 1995 Pierre worked as a war correspondent, for both Gamma and Sygma press agencies, and as a freelance photographer, around the world. His work focused mainly on Asia, Southeast Asia and North Africa.
He has published over forty books, exhibited his photographs, drawings, sculptures and paintings throughout Asia, Europe, America, and North Africa.
Pierre also worked in the fashion industry for both Christian Lacroix and Christian Dior, as well as for the movie industry.
"Palestina / Palestine"
El 17 de Abril es el cumple de
Derek Maitland, fotógrafo y fotoperiodista inglés nacido en 1943 en Essex.
Emigró a Australia en 1956. A los 18 años pasó directamente de la escuela secundaria al Canal 7 en Sydney como periodista en prácticas, y en los años siguientes trabajó en varios periódicos y noticieros del Canal 10. Ahorró para pagarse el billete del barco a Hong Kong, llegando a la colonia con 25 libras. Reportero cualificado e ingenioso, ganó lo suficiente para mudarse a Vietnam, su destino previsto cuando se fue de Australia por primera vez.
Firmó con el American Copley News Service y entró directamente en acción. "Eramos una pequeña legión de periodistas entusiastas que vieron su papel en el campo de batalla entre las tropas en lugar de cubrir diligentemente las sesiones informativas de los Estados Unidos en Saigon".
Derek estaba con una patrulla que encontró a 80 soldados muertos del 173 Batallón Aerotransportado que había sido emboscado por un grupo endurecido de regulares norvietnamitas. Mientras se recuperaban los cuerpos, los emboscados abrieron fuego de nuevo y Derek sintió que las balas azotaban la maleza a su alrededor.
Una de las novelas más vendidas surgió de sus experiencias en Vietnam: "La única guerra que tenemos". Él dijo: "Fue un error que fueramos a esa guerra. Fue el conflicto equivocado. Fue un error hacer eso a los vietnamitas."
Soldados vietnamitas del sur descansando en un campamento de las Fuerzas Especiales financiado por la CIA en la frontera con Camboya en 1967. "La guerra es una gran cantidad de espera esperando órdenes", dijo Maitland.
South Vietnamese soldiers resting at a CIA-funded Special Forces camp on the Cambodian border in 1967. "War is a a lot of standing around waiting for orders," Mr Maitland said. ABC
De regreso en Australia, Derek fue a trabajar para Channel Nine News en Sydney y pronto sus instintos de investigación lo metieron a él y a la estación en graves problemas. Derek corrió a indagar una historia muy desfavorable para los principales fabricantes de jabón en polvo y el Canal Nueve se negó a emitirla, por razones prácticas y comerciales. Derek renunció al Canal Nueve, llevó la historia al ABC, donde se emitió para causar el máximo impacto, y el resultado fue la mayor investigación pública sobre la industria de las transmisiones comerciales australianas.
En Londres Derek trabajó para el servicio de noticias de televisión de la BBC como reportero / productor. En 1984, durante la conferencia del Partido Tory en Brighton, el IRA detonó una bomba en el hotel donde se hospedaba la primera ministra Margaret Thatcher. Derek era el productor de turno en ese momento y corrió al escenario de la explosión. La policía trató de detenerlo, pero Derek hizo un trato con los rescatistas para usar las luces de su cámara y pudo filmar las imágenes históricas del ministro del gabinete, Norman Tebbit, siendo sacado de los escombros.
Murió en 2019.
Soldado del ejército survietnamita deteniendo a una mujer acusada de apoyar a los enemigos del Viet Cong /
A South Vietnamese Army soldier detaining a woman accused of supporting the opposing Viet Cong"
"Cam Ranh Bay", 1967. ABC
On April 17 is the birthday of
Derek Maitland, English photographer and photojournalist born in 1943 in Essex.
He emigrated to Australia in 1956. Aged 18 he went straight from high school to Channel 7 in Sydney as a trainee journalist and in the following years worked on various newspapers and Channel 10 news. He saved the boat fare to Hong Kong, arriving in the Colony with 25 pounds. A skilled and resourceful reporter, he earned enough to move on to Vietnam, his intended destination when first leaving Australia.
Derek signed with the American Copley News Service and went straight into action. “We were a small legion of gung ho journalists who saw their role in the battlefield among the troops themselves instead of diligently covering the U.S. briefings in Saigon.”
Derek was with a patrol which came across 80 dead soldiers from the 173rd Airborne Battalion which had been ambushed by a hardened group of North Vietnamese regulars. While the bodies were being retrieved the ambushers opened fire again and Derek felt bullets whipping through the undergrowth around him.
A best-selling novel came out of his experiences in Vietnam – The Only War We’ve Got. He said: “It was wrong we went into the war. It was the wrong conflict. It was wrong to do that to the Vietnamese people.”
Bombardeo de aviones de guerra en Vietnam en la ofensiva del Tet.
Dramática escena de una campaña de bombardeos por los aviones estadounidenses en las afueras de Da Nang durante la ofensiva del Tet, en 1968 /
Vietnam War aircraft bombing in the Tet Offensive.
The dramatic scene from a bombing campaign by American planes outside of Da Nang during the Tet Offensive in 1968. ABC
Back in Australia, Derek went to work for Channel Nine News in Sydney and soon his investigative instincts got him and the station in deep trouble. Derek ran to ground a story very unfavourable to major soap powder manufacturers and Nine baulked at putting it to air for practical and commercial reasons. Derek quit Nine, took the story to the ABC where it was aired to cause maximum impact, and the outcome was the biggest public enquiry into the Australian commercial broadcasting industry.
In London, Derek worked for the BBC television news service as a reporter/producer. In 1984, during the Tory Party conference in Brighton, the IRA detonated a bomb inthe hotel where Prime Minister Margaret Thatcher was staying. Derek was the duty producer at the time and rushed to the blast scene. The police tried to hold him back but Derek did a deal with the rescue workers to use his camera lights and he was able to shoot the now-historic footage of cabinet minister Norman Tebbit being pulled from the debris.
He died in 2019.
Un marine estadounidense vigila a dos muchachas campesinas cautivas detenidas como sospechosas de Viet Cong en la segunda "invasión" de las aldeas a lo largo de la costa norte de Vietnam del Sur en 1967.
US marine stands guard over two captive peasant girls held as Viet Cong suspects in the battallion's second specially staged seaborne "invasion" of villages along South Vietnam's northern coast in 1967. FCC
El 18 de Abril es el cumple de
Natalia Lach-Lachowicz, conocida como Natalia LL, fotógrafa, pintora, dibujante, artista de performance y video polaca nacida en 1937 en Żywiec.
En 1963 recibió su diploma de la Escuela Superior de Artes del Estado en Wrocław (actualmente Academia de Bellas Artes), donde estudió bajo la supervisión del profesor Stanisław Dawski. Un año más tarde se convirtió en miembro de ZPAF, la Asociación de Fotógrafos Artísticos de Polonia. De 1970 a 1981 dirigió, junto con Andrzej Lachowicz, Zbigniew Dłubak y Antoni Dzieduszycki, la Galería PERMAFO, organizando exposiciones y diseñando publicaciones. Sus actividades contribuyeron en gran medida al desarrollo de las tendencias de vanguardia en Polonia. Junto con Andrzej Will y Andrzej Lachowicz, organizó la Trienal Internacional del Dibujo, en calidad de curadora y vicepresidenta.
"Geografía del rostro I / Geography of the Face I", 100 x 76 cm., 1964. Artsy
En 1975, se unió al movimiento feminista internacional, participando en numerosos simposios y muestras. En 1977 fue a Nueva York como becaria de la Fundación Kościuszko. En mayo de 2007 recibió la Medalla de Plata al Mérito de la Cultura - Gloria Artis, y en 2013 recibió el Premio Katarzyna Kobro, otorgado por artistas a artistas. De 2004 a 2013 trabajó como profesora principal en la Academia de Bellas Artes de Poznań (actualmente Universidad de las Artes). Sus obras están clasificadas como arte conceptual, foto arte o arte corporal. Trabaja en pintura, escultura, instalación, fotografía, video, performance y dibujo.
Vive y trabaja en Wrocław.
* Natalia LL murió el 12 de Agosto de 2022
"Fotografía íntima / Intimate Photography", 1968. Lokal 30
"Arte post-consumo / Post-Consumer Art", 1975. Culture.pl
On April 18 is the birthday of
Natalia Lach-Lachowicz, know as Natalia LL, Polish photographer, painter, draftswoman, performer and video artist, born in 1937 in Żywiec.
In 1963, she received her diploma from the State High School of Arts in Wrocław (currently the Academy of Fine Arts), where she studied under the supervision of Professor Stanisław Dawski. One year later she became a member of ZPAF, the Polish Art Photographers’ Association. From 1970 to 1981 she ran, together with Andrzej Lachowicz, Zbigniew Dłubak and Antoni Dzieduszycki, the PERMAFO Gallery, staging exhibitions and designing publications. Their activities largely contributed to the development of neo-avant-garde tendencies in Poland. Together with Andrzej Will and Andrzej Lachowicz, she organized the International Drawing Triennial, acting as its curator and vice-president.
"Fotografía íntima / Intimate Photography", 1968. Lokal 30
In 1975, she joined the international feminist movement, participating in numerous symposiums and shows. In 1977, she went to New York as a Kościuszko Foundation grantee. In May 2007, she was awarded the Silver Medal for Merit to Culture – Gloria Artis, and in 2013 she received the Katarzyna Kobro Award, given by artists to artists. From 2004 to 2013 she worked as a senior lecturer at the Academy of Fine Arts in Poznań (currently University of the Arts Poznań). Her works are classified as conceptual art, photo art or body art. She works in painting, sculpture, installation, photography, video, performance and drawing.
She lives and works in Wrocław.
* Natalia LL died on August 12th, 2022
"Existencias / Existences 1", 100 x 90 cm., 1962. Artsy
El 19 de Abril es el cumple de
Yoshio Itagaki (板垣 由 雄), fotógrafo y fotomanipulador japonés nacido en 1967 en Nagoya.
Creció en Okazaki, Nara y Tokio, Japón y Bangkok, Tailandia, y actualmente vive y trabaja en la ciudad de Nueva York. Sus fotografías se han exhibido en Europa, Japón, México y los Estados Unidos, incluyendo varias muestras en Nueva York.
Itagaki recibió una licenciatura en Studio Art de Tama Art University (Tokio, Japón) en 1991, y una maestría en Studio Art de New York University en 1995. También estudió en el Centro Internacional de Fotografía (ICP) en 1997.
"Luna de miel: Boda Nº1 / HoneyMoon: Wedding #1"
Fotografía a color / color photograph, 100 x 75 cm., 1998
Itagaki trata temas sociales, religiosos y tecnológicos. Fue pionero en la fotografía digital y comenzó a usar la alteración digital desde tan pronto como 1994.
Algunas de las series de Itagaki son Turistas en la Luna, Luna de miel, Juegos de viaje, Condado Cyber Amish, Reserva de nativos americanos en la Luna y Leyendas urbanas.
"Turistas en videojuegos - Fórmula 1 / Tourists in Video Games - Formula 1"
Fotografía a color / color photograph, 75 x 100 cm., 2002
On April 19 is the birthday of
Yoshio Itagaki (板垣 由雄), Japanese photographer and photomanipulator born in 1967 in Nagoya.
He grew up in Okazaki, Nara and Tokyo, Japan and Bangkok, Thailand, and currently lives and works in New York City. His photographs have been exhibited in Europe, Japan, Mexico, and the U.S., including several shows in New York
Itagaki received a B.A. in Studio Art from Tama Art University (Tokyo, Japan) in 1991 and an M.A. in Studio Art from New York University in 1995. He also studied at the International Center of Photography (ICP) in 1997.
"Tommy Girl", Fotografía a color / color photograph, 100 x 75 cm., 2004
Itagaki deals with social, religious and technological issues. He has been a pioneer in digital photography and started using digital alteration as early as 1994.
Some of the series by Itagaki are Tourists on the Moon, Honeymoon Wedding, Traveling Games, Cyber Amish County, Native American Reservation on the Moon and Urban Legends.
Fotografía a color / color photograph, 75 x 100 cm., 2001
Hoy, 20 de Abril, es el cumple de
Joseph Jules Beau, fotógrafo francés nacido en 1864 en París. Fue uno de los primeros reporteros deportivos.
Abrió su primer estudio en París en el 19 de la Avenue des Ternes, asociado al fotógrafo Marc Henri Fontès, que ya poseía otro estudio avenue de Clichy. Luego, en 1890, los dos socios abrieron un nuevo estudio en el 51 de la Rue de Passy, una sucursal adquirida por Beau en 1891 y que bautizó como "Photographie de Passy".
"Giosuè Giuppone, au kilomètre de Dourdan, sur Peugeot II V2 à pneus Le Lion
Giosuè Giuppone, en el kilómetro de Dourdan, en el Peugeot II V2 con neumáticos Le Lion
Giosuè Giuppone, at the kilometer of Dourdan, on Peugeot II V2 with tires Le Lion"
Dourdan, Francia / France, 21/10/1906.
Collection Jules Beau. Photographie sportive / Colección Jules Beau. Fotografía deportiva /
Jules Beau Collection. Sports Photography. Bibliothéque Nationale (París, Francia / France). Wikimedia Commons
Entre 1894 y 1913 realizó una obra de asombrosa diversidad y modernidad. Atraído por el deporte, se especializó en este campo y realizó muchos retratos de deportistas en todas las categorías, con una predilección por el ciclismo y las carreras de autos. En su libro "Visions du sport", publicado en 1989, el historiador y fotógrafo Jean-Claude Gautrand, que publica ocho fotografías de Jules Beau, cree que puede ser considerado "el primer reportero deportivo de la historia".
Colaboró en 1895 con la revista La Bicyclette y desde 1898 ilustró la actividad deportiva en La Vie au vent. Trabajó durante un tiempo como archivista en el Touring Club de France. Cesó toda actividad después de 1913.
Murió en 1932.
"Compagnie d' Arc de / Compañía del arco de / Arc Company of Saint-Pierre de Montmartre", 1898-99
Collection Jules Beau. Photographie sportive / Colección Jules Beau. Fotografía deportiva /
Jules Beau Collection. Sports Photography. Bibliothéque Nationale (París, Francia / France). Gallica
Today, April 20, is the birthday of
Joseph Jules Beau, French photographer born in 1864 in Paris. He was one of the first sports reporters.
He opened his first studio in Paris at 19, avenue des Ternes, associated with photographer Marc Henri Fontès who already had another studio avenue de Clichy. Then, in 1890, the two partners opened a new studio at 51, rue de Passy, a branch acquired by Beau in 1891 and which he christened "Photographie de Passy"
"Fernand Gabriel vainqueur de la côte de Château-Thierry 1902 sur Mors I 60 hp
Ganador de la Subida de la colina Château-Thierry 1902, en un Mors I 60 hp /
Winner of the 1902 Hill Climb of Château-Thierry coast on Mors I 60 hp"
Collection Jules Beau. Photographie sportive / Colección Jules Beau. Fotografía deportiva /
Jules Beau Collection. Sports Photography. Bibliothéque Nationale (París, Francia / France). Wikimedia Commons
From 1894 to 1913, he produced a work of astonishing diversity and modernity. Attracted by the sport, he specialized in this field and shot many portraits of sportsmen in all categories, with a predilection for cycling and motor racing. In his book Visions du sport, published in 1989, the historian and photographer Jean-Claude Gautrand, who publishes eight photographs of Jules Beau, believes that he can be considered "the first sports reporter in history".
He collaborated in 1895 to the magazine La Bicyclette and from 1898 illustrated the sporting activity in La Vie au vent. He worked for a while as an archivist at the Touring Club de France. He ceased all activity after 1913.
He died in 1932.
"Henri Cissac", Dieppe, 1908
Collection Jules Beau. Photographie sportive / Colección Jules Beau. Fotografía deportiva /
Jules Beau Collection. Sports Photography. Bibliothéque Nationale (París, Francia / France). Wikimedia Commons
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