miércoles, 29 de enero de 2020

Sucedió en el museo... / It Happened at the Museum... (X)

Nuevo post de esta serie dedicada al arte relacionado con museos y galerías, pero no las obras que se exponen, sino aquellos trabajos en los que el lugar, trabajadores, visitantes y lo que allí sucede son el motivo principal, a través de pinturas, grabados, performances y fotografías.
En esta oportunidad, actores visitando museos y exposiciones.
Como siempre, un post anexo en el que repaso los trabajos y artistas cuya obra se muestra en estos espacios, proporcionando imágenes e información adicional. Números de referencia en cada imagen.
Información sobre los fotógrafos aún no tratados en el blog, al final del post.

New post of this series devoted to share with you art related to museums and galleries, but not for the works exposed, but those in which the place, workers, visitors, and what happens there are the main theme, either through paintings, engravings, performances, and photographs.
On this occasion, actors visiting museums and exhibitions.
As always, an annex post with a review of works and artists in these spaces, with images and additional information. Reference numbers in each image.
Information about the photographers not yet covered in the blog, at the end of the post.
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Alberto Sordi

(1) "Alberto Sordi alla Biennale di Venezia del 1958 con il Nudo di Alberto Viani /
en la Bienal de Venecia de 1958 con el 'Desnudo' de Alberto Viani /
at the 1958 Venice Biennial with 'Nude' by Alberto Viani"
AAF-Archivio Arte Fondazione Cassa di Risparmio (Módena, Italia / Italy). Artribune

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Lana Turner

(2a) Lana Turner en la escalera Daru. Al fondo, la Victoria de Samotracia /
 on the Daru staircase. Behind her the 'Winged Victory of Samothrace'
Musée du Louvre (París, Francia / France), 1953. Foto / Photo: Rene Jarland. FineArtAmerica

(2b) Lana Turner con La Gioconda / with 'Mona Lisa'
Musée du Louvre (París, Francia / France), 1953. Foto / Photo: Rene Jarland. Lanaturner.com

(2d) Lana Turner observando a una estudiante mientras copia "La virgen y el niño", de Ghirlandaio
watches an art student paint a reproduction of 'La Vierge a l'Enfant' by Ghirlandaio
Musée du Louvre (París, Francia / France), 1953. Foto / Photo: Rene Jarland.

(2e) Lana Turner frente a una estatua de bronce de Apolo / in front of a bronze statue of Apollo
 Musée du Louvre (París, Francia / France), 1953. Foto / Photo: Rene Jarland.

(2f) Lana Turner con la Venus de Milo
Musée du Louvre (París, Francia / France), 1953. Foto / Photo: Rene Jarland.
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Jayne Mansfield

(3) Jayne Mansfield con la Venus de Milo
Musée du Louvre (París, Francia / France), 1957. Foto / Photo: Marilyn Rita Silverstone

Jayne Mansfield en "El Hurgador" / in this blog[Aniversarios Fotografía (CXLVI)]
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Melina Mercouri

(4a) Melina Mercouri con la Venus de Milo
Musée du Louvre (París, Francia / France), 1962. Revista / Magazine LIFE. KinoImages

(4b) Melina Mercouri con Metrodoro y Epicuro / with Metrodoros and Epicurus
Musée du Louvre (París, Francia / France), 1962. Revista / Magazine LIFE. KinoImages

(4c) Melina Mercouri con Sócrates / with Socrates
Musée du Louvre (París, Francia / France), 1962. Revista / Magazine LIFE. KinoImages
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Audrey Hepburn

(5a) Audrey Hepburn y Alfred H. Barr en la exposición 75 Aniversario de Picasso /
with Alfred H. Barr at the exhibition Picasso 75th Anniversary
Museum of Modern Art (Nueva York, EE.UU./ NY,USA), 5/1957. Foto / Photo: Barry Kramer

(5b) Audrey Hepburn en la exposición 75 Aniversario de Picasso /
at the exhibition Picasso 75th Anniversary
Museum of Modern Art (Nueva York, EE.UU./ NY,USA), 5/1957. Pinterest

Audrey Hepburn en "El Hurgador" / in this blog: [Todos los enlaces / All links]
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Charlotte Rampling

(6a) "Charlotte Rampling frente a Adán y Eva / in front of Adam and Eve, 1960s. Vintage

(6b) Charlotte Rampling con "Psique reanimada por el beso de Cupido /
with Psyche Revived by Cupid's Kiss"
Musée du Louvre (París, Francia / France), 2017.
Foto / Photo: Serge Leblon para / for Harper's Bazaar

(6c) Charlotte Rampling en la escalera Daru. Al fondo, la Victoria de Samotracia /
 on the Daru staircase. Behind her the 'Winged Victory of Samothrace'
Musée du Louvre (París, Francia / France), 2017
Foto / Photo: Serge Leblon para / for Harper's Bazaar

(6d) "Paraíso VIII / Paradis VIII"
Charlotte Rampling junto a "El tormento de Marsyas" / with "The Torment of Marsyas"
Musée du Louvre (París, Francia / France), 2009
Foto / Photo: Juergen Teller. Vogue

"Paraíso I / Paradis I"
Charlotte Rampling & Raquel Zimmermann. Musée du Louvre (París, Francia / France), 2009
Foto / Photo: Juergen Teller. Vogue

(6e,f) "Paraíso XII / Paradis XII"
Charlotte Rampling & Raquel Zimmermann. Musée du Louvre (París, Francia / France), 2009
Foto / Photo: Juergen Teller. Vogue

(6g) "Paraíso XVIII / Paradis XVIII"
Charlotte Rampling & Raquel Zimmermann con La Gioconda / with Mona Lisa
Musée du Louvre (París, Francia / France), 2009. Foto / Photo: Juergen Teller. Vogue

Charlotte Rampling en "El Hurgador" / in this blog[Asonancias (II)], [Aniversarios Fotografía (CLXIV)]
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Sophia Loren

(7) Sophia Loren con La Gioconda / with Mona Lisa, 1964. Pinterest

Sophia Loren con La Gioconda / with Mona Lisa, 1964. Pinterest

Sophia Loren en "El Hurgador" / in this blog[Aniversarios Fotografía (CLXIII)], [Aniversarios Fotografía (CLXIV)]
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Woody Allen

(8a) Woody Allen frente a "Retrato de Joven" / in front of "Portrait of a Young Man"
Metropolitan Museum of Art (Nueva York, EE.UU./ NY, USA), 1963
Gelatinobromuro de plata / gelatin silver print, 46.2 x 33.6cm., impresa en / printed 1978
Foto / Photo: Ruth Orkin. Christie's

(8b) Woody Allen frente a "Retrato de un Joven" / in front of "Portrait of a Young Man"
Metropolitan Museum of Art (Nueva York, EE.UU./ NY, USA), 1963
Foto / Photo: Ruth Orkin. Pinterest

Woody Allen en "El Hurgador" / in this blog: [Todos los enlaces / All links]
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Silvana Mangano

(9a) Silvana Mangano con escultura de / with sculpture by Brancusi
Museum of Modern Art (Nueva York, EE.UU./ NY, USA), 1956
Foto / Photo: Eve Arnold. Rabih Alameddine. Twitter

Silvana Mangano con escultura de / with sculpture by Brancusi
Museum of Modern Art (Nueva York, EE.UU./ NY, USA), 1956
Foto / Photo: Eve Arnold. Rabih Alameddine. Twitter

(9b) Silvana Mangano con escultura de / with sculpture by Calder
Museum of Modern Art (Nueva York, EE.UU./ NY, USA), 1956
Foto / Photo: Eve Arnold. Rabih Alameddine. Twitter

Eve Arnold en "El Hurgador" / in this blog[Sucedió en el museo (III)][Aniversarios Fotografía (LXVII)]
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Brigitte Bardot

(10) Brigitte Bardot en la Galería de escultura egipcia / in the Egyptian Sculpture Gallery 
British Museum (Londres, Reino Unido / London, UK), 1955. Imgur

Brigitte Bardot leyendo un folleto / reading a leaflet
British Museum (Londres, Reino Unido / London, UK), 1955. Pinterest

Brigitte Bardot en "El Hurgador"  / in this blog: [Todos los enlaces / All links] 
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Dustin Hoffman

(11a,b) Dustin Hoffman con esculturas / with sculptures
Museum of Modern Art (Nueva York, EE.UU./ NY, USA), 1968
Fotos / Photos: Robert Goldberg. Pinterest

(11c,d,e) Dustin Hoffman con esculturas / with sculptures
Museum of Modern Art (Nueva York, EE.UU./ NY, USA), 1968
Fotos / Photos: Robert Goldberg. Pinterest

Dustin Hoffman en "El Hurgador" / in this blog: [Aniversarios Fotografía (VII)]
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Gina Lollobrigida

(12) Gina Lollobrigida en el Museo del Prado / at the Prado Museum, 1958

Gina Lollobrigida en "El Hurgador" / in this blog[Aniversarios Fotografía (CXC)]
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Otros posts de esta serie / Other posts of this series:


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Información sobre los fotógrafos / Information about photographers:

Marilyn Rita Silverstone fue una fotoperiodista británica nacida en 1929 en Londres y ordenada monja budista.
Silverstone se convirtió en fotoperiodista en 1955, viajando y capturando la gama de imágenes que su visión le llevó a encontrar en Europa, África y Oriente Medio.
En 1956 viajó a la India por encargo para fotografiar a Ravi Shankar. Regresó al subcontinente en 1959; lo que pretendía ser un viaje corto se convirtió en el comienzo de una fascinación por la India que duró el resto de su vida. Sus fotografías de la llegada a la India del Dalai Lama, que escapaba de la invasión china del Tíbet, fueron protagonistas en LIFE.
Con el paso de los años la reputación de Silverstone como fotógrafa creció. En 1967 se unió a Magnum Photos, en la que era sólo una de las cinco mujeres miembros. El trabajo de Silverstone para Magnum incluía fotografiar temas que iban desde Albert Schweitzer hasta la coronación del Sha de Irán.
En 1977 tomó los votos como monja budista, con el nombre de Bhikshuni Ngawang Chödrön, o Ani Marilyn para sus amigos cercanos. En su nueva vida en Katmandú investigó las costumbres que se desvanecen en Rajastán y los reinos del Himalaya.

Marilyn Rita Silverstone was a British photojournalist born in 1929 in London, and ordained Buddhist nun.
Silverstone became a working photojournalist in 1955, traveling and capturing the range of images that her vision led her to find in Europe, Africa and the Middle East.
In 1956, she travelled to India on assignment to photograph Ravi Shankar. She returned to the subcontinent in 1959; what was intended to be a short trip became the beginning of a fascination with India which lasted for the rest of her life. Her photographs of the arrival in India of the Dalai Lama, who was escaping from the Chinese invasion of Tibet, made the lead in Life.
Over the years, Silverstone's reputation as a photographer grew. In 1967, she joined Magnum Photos, in which she was only one of five women members. Silverstone's work for Magnum included photographing subjects ranging from Albert Schweitzer to the coronation of the Shah of Iran.
In 1977, she took vows as a Buddhist nun. Her Buddhist name was Bhikshuni Ngawang Chödrön, or Ani Marilyn to her close friends. In her new life in Kathmandu, she researched the vanishing customs of Rajasthan and the Himalayan kingdoms.
She died in 1999.

Barry Kramer fue un fotógrafo estadounidense nacido en 1921 en la ciudad de Nueva York. Fue uno de los fotógrafos más prolíficos de su tiempo. 
Como muchos antes que él no fue bien conocido en vida, pero fue venerado después de su muerte. Sus imágenes capturan la esencia de un tiempo pasado en la cultura y el entretenimiento estadounidense.
Durante sus años en la Universidad de Nueva York desarrolló su pasión por la fotografía. Disparando de forma independiente, vendió sus fotos a periódicos, revistas y otros puntos de venta. Después de su graduación fue reclutado por el ejército en 1942 y asignado al cuerpo fotográfico de la USO. Allí viajó con las exposiciones de la USO por toda Europa desarrollando una estrecha relación con estrellas como Frank Sinatra, Perry Como, Steve Allen, Jack Benny, Wayne Newton, Judy Garland y un sinnúmero de otras celebridades de la época. La exposición a las grandes estrellas le abrió las puertas para trabajar en las revistas Life y National Geographic. A principios de los años '50 Barry fue el primero en reconocer la calidad de estrella de Jayne Mansfield.
Barry tuvo la habilidad de conectarse personalmente con los profesionales de la industria musical sin ser él mismo un músico y fue contratado regularmente para registrar a muchos de los icónicos músicos de jazz que actuaban en los clubes de jazz de renombre mundial:  Basin Street East, The Village Gate, The Metropol. Entre los artistas se encontraban Count Basie, Duke Ellington, Oscar Peterson, Dizzy Gillespie, Stan Kenton, Nina Simone, Tony Bennett, Woody Herman, Freddie Hubbard y muchos otros.
Murió en 1984.

Barry Kramer was an American photographer born in 1921 in New York City. He was one of the most prolific photographers of his time. 
Like many before him, he was not well know during life but revered after death. His images capture the essence of a time gone by in American culture and entertainment.
During his years at NYU he developed a passion for photography. Shooting independently, he sold his photos to newspapers, magazines and other outlets. After graduation he was drafted into the Army in 1942 and assigned to the USO photo corp. There he traveled with USO shows around Europe developing close relationships with stars like Frank Sinatra, Perry Como, Steve Allen, Jack Benny, Wayne Newton, Judy Garland and countless other celebrities of the time. The exposure to major stars opened the door for work at Life magazine and National Geographic magazine. In the early 50’s Barry was the first to recognize the star quality of Jayne Mansfield.
Barry had an ability to personally connect with music industry professionals without being a musician himself and was hired regularly to shoot many of the iconic jazz musicians who preformed at the world renowned jazz clubs:  Basin Street East, The Village Gate, The Metropol. Artists included Count Basie, Duke Ellington, Oscar Peterson, Dizzy Gillespie, Stan Kenton, Nina Simone, Tony Bennett, Woody Herman, Freddie Hubbard and innumerable others.
He died in 1984.

Serge Leblon es un fotógrafo belga nacido en 1964.
Originalmente estudió cinematografía en el INSAS de Bruselas. A partir de ahí comenzó una carrera de fotoreportaje, trabajando principalmente en Oriente Medio y cubriendo la guerra en el Líbano. Cansado de ser un reportero, Leblon comenzó un proyecto sobre "formalización e incomunicabilidad" y un proyecto editorial posterior para The Face le llevó a trabajar más en la moda. Desde entonces ha publicado trabajos en publicaciones como Dazed & Confused, Big, Jalouse, i-D, Self Service, Doing Bird y Purple. También ha realizado campañas publicitarias para marcas como Tsumori Chisato y Cacharel. Además ha participado en exposiciones celebradas en Nueva York, Bruselas y Tokio. Publicó su primera monografía en el año 2000, 'Serge Leblon', publicada por Base.

Serge Leblon is a Belgian photographer born in 1964.
He originally studied cinematography at the INSAS in Brussels. From there, he began a career in photo-reportage, principally working in the Middle East and covering the war in Lebanon. Growing tired of being a reporter, Leblon started a project on 'formalisation and incommunicability' and a subsequent editorial project for The Face led to further work in fashion. He has since published work in publications including Dazed & Confused, Big, Jalouse, i-D, Self Service, Doing Bird and Purple. He has also conducted advertising campaigns for brands including Tsumori Chisato and Cacharel. In addition, Leblon has featured in exhibitions held in New York, Brussels and Tokyo. He published his first monograph in 2000, 'Serge Leblon', published by Base.

Juergen Teller es un fotógrafo artístico y de moda alemán nacido en 1964.
Estudió en el Bayerische Staatslehranstalt für Photographie en Munich, Alemania (1984-1986). Para evitar el servicio militar nacional aprendió inglés y se trasladó a Londres en 1986, a la edad de 22 años.
Desde el comienzo de su carrera, a finales de los años 80, Teller ha desdibujado las fronteras entre su trabajo de encargo y su trabajo personal en sus numerosas campañas, editoriales, publicaciones y exposiciones. Teller trata todos sus temas (miembros de la familia, celebridades y él mismo) con un estilo uniforme de agallas, emoción cruda y humor que se ha convertido en su estética icónica y reconocible.
Sus fotografías han aparecido en Arena Homme +, The Face, i-D, 032c, Pop, Purple, Self Service, W, Vogue (americana, australiana, británica, francesa, italiana, japonesa, polaca) y la revista Zeit entre otras.

Juergen Teller is a German fine-art and fashion photographer born in 1964.
He studied at the Bayerische Staatslehranstalt für Photographie in Munich, Germany (1984–1986). In order to avoid military national service he learned English and moved to London in 1986, aged 22.
Since the beginning his career in the late 1980s, Teller has blurred the boundaries between his commissioned and personal work in his numerous campaigns, editorials, publications and exhibitions. Teller treats all of his subjects — family members, celebrities, and himself with a uniform style of grit, raw emotion and humour that has become his iconic and recognizable aesthetic.
His photographs have appeared in Arena Homme +, The Face, i-D, 032c, Pop, Purple, Self Service, W, Vogue (American, Australian, British, French, Italian, Japanese, Polish) and Zeit magazin among others.

Ruth Orkin fue una fotógrafa, fotoperiodista y cineasta estadounidense nacida en Boston, Massachusetts, en 1921.
Conocida por su célebre fotografía "Una chica estadounidense en Italia / An American Girl in Italy" (1951), fotografió a muchas celebridades y personalidades como Lauren Bacall, Doris Day, Ava Gardner, Tennessee Williams, Marlon Brando y Alfred Hitchcock.
Ruth creció en Hollywood, debido a la carrera de su madre como actriz de cine mudo. En 1931 recibió su primera cámara, y pronto comenzó a experimentar tomando fotografías de sus amigos y maestros en la escuela. A los 17 años decidió recorrer Estados Unidos en bicicleta, comenzando en Los Ángeles y terminando en la ciudad de Nueva York para la Feria Mundial de 1939. Completó el viaje en tres semanas, tomando fotografías en el camino.
Asistió brevemente a Los Angeles City College para hacer fotoperiodismo en 1940, antes de convertirse en la primera mensajera de los estudios MGM en 1941, citando su deseo de convertirse en cinematógrafa. Dejó el puesto después de descubrir las prácticas discriminatorias del sindicato que no permitían afiliarse a las mujeres. Se unió al Cuerpo de Mujeres Auxiliares del Ejército durante la Segunda Guerra Mundial, en 1941, en un intento de adquirir habilidades cinematográficas, como prometían los anuncios que promocionaban el grupo. Sin embargo el intento no fue fructífero y fue dada de baja en 1943 sin ninguna formación cinematográfica.
En 1943 Orkin se mudó a la ciudad de Nueva York en busca de una carrera como fotoperiodista independiente. Empezó a trabajar como fotógrafa de clubes nocturnos y recibió su primer encargo en 1945 del New York Times para fotografiar a Leonard Bernstein. Poco después, su carrera como fotógrafa independiente creció mientras viajaba internacionalmente por encargo y contribuía con fotografías para Life, Look, Ladies' Home Journal y otros. A Orkin se le atribuye el haber irrumpido en un campo fuertemente masculino.
Orkin enseñó fotografía en la Escuela de Artes Visuales a finales de los 70 y en el Centro Internacional de Fotografía en 1980.
Murió en 1985.

Ruth Orkin was an American photographer, photojournalist, and filmmaker born in Boston, Massachusetts in 1921.
Best known for her celebrated photograph An American Girl in Italy (1951), she photographed many celebrities and personalities including Lauren Bacall, Doris Day, Ava Gardner, Tennessee Williams, Marlon Brando, and Alfred Hitchcock.
Ruth grew up in Hollywood, due to her mother's career as a silent film actress. In 1931, she received her first camera, and soon began experimenting by taking photographs of her friends and teachers at school. At the age of 17, she decided to bike across America, beginning in Los Angeles, and ending in New York City for the 1939 World's Fair. She completed the trip in three weeks' time, taking photographs along the way.
She briefly attended Los Angeles City College for photojournalism in 1940, prior to becoming the first messenger girl at MGM Studios in 1941, citing a desire to become a cinematographer. She left the position after discovering the union's discriminatory practices that did not allow female members. She joined the Women's Auxiliary Army Corps during World War II, in 1941 in an attempt to gain filmmaking skills, as advertisements promoting the group promised. The attempt was not fruitful, however, and she was discharged in 1943 without any filmmaking training.
In 1943, Orkin moved to New York City in pursuit of a career as a freelance photojournalist. She began working as a nightclub photographer, and received her first assignment in 1945 from The New York Times to shoot Leonard Bernstein. Shortly after, her freelance career grew as she traveled internationally on assignments and contributed photographs to Life, Look, Ladies' Home Journal, and others. Orkin is credited with breaking into a heavily male field.
Orkin taught photography at the School of Visual Arts in the late 1970s, and at the International Center of Photography in 1980.
She died in 1985.

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